Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-22, 15:37   #2491
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag förstår att man kan tycka det är roligt, men jag tycker man skall tänka över det där minst en gång till.

Första anledningen är att vi redan har en massa olika startmetoder i Sverige. Vi har autostart, och autostart med spårtrappa. Vi autostart i monté är det max tio ekipage bakom bilen, alla i främre ledet. Sedan har vi linjestart om autostart inte kan genomföras. Vi har också voltstart som kan ske med eller flera tillägg om 20 meter vardera. De senare loppens start kan få rätt olika karaktär beroende på hur många hästar vardera tillägg har och hur många de är. Och nu vill alltså Jägersro lägga till en metod till...

Den andra anledningen är kostnaderna. Varje kvadratmeter yta på banan kostar pengar att underhålla, belysa och förse med teknik och kameratäckning. Nu har man redan valt att projektera en bana som är 40% längre än de andra banorna, och skall man då ytterligare skapa ytor för tävling kommer det att bli ännu dyrare.

Den tredje anledningen är att det blir svårare för spelarna att avgöra om en häst kommer klara av den där starten eller inte. Särskilt bland oerfarna hästar kan det tänkas ha stor betydelse, och en hel del sådana lopp skall ju avverkas varje år, med spel. Precis som Strappa skriver så är det väl tveksamt om man kan låta hästar kvala med den startmetoden, och skall man som spelare förvänta sig att en häst som kvalat i Halmstad med traditionell start skall klara av fransk start i sitt debutlopp på Jägersro?
Rimlig analys!
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 16:29   #2492
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag förstår att man kan tycka det är roligt, men jag tycker man skall tänka över det där minst en gång till.

Första anledningen är att vi redan har en massa olika startmetoder i Sverige. Vi har autostart, och autostart med spårtrappa. Vi autostart i monté är det max tio ekipage bakom bilen, alla i främre ledet. Sedan har vi linjestart om autostart inte kan genomföras. Vi har också voltstart som kan ske med eller flera tillägg om 20 meter vardera. De senare loppens start kan få rätt olika karaktär beroende på hur många hästar vardera tillägg har och hur många de är. Och nu vill alltså Jägersro lägga till en metod till...

Den andra anledningen är kostnaderna. Varje kvadratmeter yta på banan kostar pengar att underhålla, belysa och förse med teknik och kameratäckning. Nu har man redan valt att projektera en bana som är 40% längre än de andra banorna, och skall man då ytterligare skapa ytor för tävling kommer det att bli ännu dyrare.

Den tredje anledningen är att det blir svårare för spelarna att avgöra om en häst kommer klara av den där starten eller inte. Särskilt bland oerfarna hästar kan det tänkas ha stor betydelse, och en hel del sådana lopp skall ju avverkas varje år, med spel. Precis som Strappa skriver så är det väl tveksamt om man kan låta hästar kvala med den startmetoden, och skall man som spelare förvänta sig att en häst som kvalat i Halmstad med traditionell start skall klara av fransk start i sitt debutlopp på Jägersro?
Bakåtsträvare borde bara sitta och glo på sin tjock-tv och ha sin analoga telefon att ringa med.

Vi andra vill ha lite innovativa lösningar. När open stretch kom så var det bara positivt. Synd att så få banor vågade bygga ett eller två extraspår men Åby har ju helt klart de roligaste tävlingarna med sina två extra spår även om det är tufft för den som sitter tredje inner. Jag hade kunnat tänka mig att det skulle öppna sig redan i sista sväng!

Finns massor av saker man kan göra för att utveckla travet. T ex att de som tjuvstartar i volt antingen diskas eller måste lägga sig sist i klungan. Allt för att det inte ska bli omstarter som stör för övriga ekipage.

Man kan bygga läktare ovanför banan med 100% glas så man sitter perfekt vid mållinjen - vip-platser!

Så tänk lite nytt istället för att vilja ha det som det redan är... världen utvecklas!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 16:47   #2493
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Bakåtsträvare borde bara sitta och glo på sin tjock-tv och ha sin analoga telefon att ringa med.

Vi andra vill ha lite innovativa lösningar. När open stretch kom så var det bara positivt. Synd att så få banor vågade bygga ett eller två extraspår men Åby har ju helt klart de roligaste tävlingarna med sina två extra spår även om det är tufft för den som sitter tredje inner. Jag hade kunnat tänka mig att det skulle öppna sig redan i sista sväng!

Finns massor av saker man kan göra för att utveckla travet. T ex att de som tjuvstartar i volt antingen diskas eller måste lägga sig sist i klungan. Allt för att det inte ska bli omstarter som stör för övriga ekipage.

Man kan bygga läktare ovanför banan med 100% glas så man sitter perfekt vid mållinjen - vip-platser!

Så tänk lite nytt istället för att vilja ha det som det redan är... världen utvecklas!
Man kan ju göra massor av utveckling om man vill, men till vilken nytta? Utanför Europa har man ju t.ex. passgångare och tävlar med, de tycker vi i Europa är rätt så konstiga som bara har travare. Vi har en massa mer eller mindre märkliga utrustningsbestämmelser och det är massor av medicinska behandlingar som här klassas som doping, men är tillåtna i andra länder. Vi tävlar däremot med våra små brukshästar som av någon märklig anledning kallas kallblod. Svenska och norska anses jämbördiga, men de finska får bara ibland tävla mot de andra. På vintern tävlar några banor på isbana, det är väl lite tveksamt kan jag tycka, men det är svårt att få till en "sommarbana" som är bättre så långt norrut mitt i vintern. Vinklad startvinge har några banor infört i hopp om att det skulle bli bättre för dem med spår 7 & 8. Verkligheten gjorde dock att det blev sämre för dem.

Från början var det fyra banor som byggde open stretch, men medan de andra byggde ett extra spår ville Åby ha två, och de hade dessutom plats för det utan att behöva flytta så mycket annat. Det fanns fler banor som ville, men det skulle kräva omfattande ombyggnationer, förändrad dränering etc. Åbys dubbla spår gjorde mycket för att det skulle bli succé där, för det fanns ju plats att ösa på och vingla lite. Halmstad och Eskilstuna slutade snart med sina extra spår, som mer hade fungerat som en slags skumpig vägren, medan Skellefteå har sitt kvar utan att tävlingarna där är särskilt roliga.

Regelförändringar ser jag positivt på, om de görs i syfte att förenkla eller göra mer rättvist. När det kommer till franska voltstarter ser jag väl att det bara blir dyrt, mer lotteri för spelarna och en fördel för hemmahästar. Dina förslag runt tjuvstarter tycker jag dock är mycket bra.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 18:51   #2494
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2393
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Intressant, betalar själv endast för travrelaterade tjänster i form av Travronden och HPT. Hur skiljer sig Spelvärdes intervjuutbud från Travronden/Travronden Spels?
Travronden Spels intervjuer är hyfsat uppdaterade men min känsla är att de ofta är rensade för att stödja tesen i speltipset.

Samma sak med utrustningsinfon som bara är det som de själva tycker är mest intressant till skillnad mot SV som har en komplett tabell för alla lopp i alla ordinarie V75-omgångar.

Skillnaden är nog ganska subjektiv. Men för mig känns det som att SV ställer "rätt frågor" i sina intervjuer.

Jag får spel.travronden på köpet då jag har Travronden Digital. Men det är inte min huvudkälla på något sätt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 20:06   #2495
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1900
Standard

Vad är det för kupongavgift för V75 i spelbutiken om man lämnar in 10-14 rader på en lapp?
(Apropå lämna in ett reducerat system.)

Alltså jag är ute efter kostnaden per lapp om jag lämnar in ett stort antal handskrivna kuponger

Senast redigerad av Wolfman den 2020-05-22 klockan 20:58. Anledning: Förtydligande
Wolfman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 23:26   #2496
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2393
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Vad är det för kupongavgift för V75 i spelbutiken om man lämnar in 10-14 rader på en lapp?
(Apropå lämna in ett reducerat system.)

Alltså jag är ute efter kostnaden per lapp om jag lämnar in ett stort antal handskrivna kuponger
För att täcka kostnader för extra tidsåtgång, material mm och delvis även av historiska skäl. Svenska Spel tar bara kupongavgift på lördagar. Och om jag minns rätt så är det inte ens för alla spelformer.

Men varför spelar någon utskrivet system med handskrivna kuponger 2020?

Man kommer ju inte undan att spelen registreras på personens ATG-konto ändå.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 01:48   #2497
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1900
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
För att täcka kostnader för extra tidsåtgång, material mm och delvis även av historiska skäl. Svenska Spel tar bara kupongavgift på lördagar. Och om jag minns rätt så är det inte ens för alla spelformer.

Men varför spelar någon utskrivet system med handskrivna kuponger 2020?

Man kommer ju inte undan att spelen registreras på personens ATG-konto ändå.
Hmm. Du svarade inte på min fråga. ???

För att svara på din fråga: kan bara spela med kontanter vissa dagar.

// W
Wolfman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 01:54   #2498
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2393
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Hmm. Du svarade inte på min fråga. ???

För att svara på din fråga: kan bara spela med kontanter vissa dagar.

// W
Jodå. Jag svarade på din fråga alldeles precis på en gång.

Edit: Men jag kan svara på den igen.

För att täcka kostnader. De får knappt ihop det med den fysiska delen av sin verksamhet ändå. Det är inget nytt påfund och nivån ligger där den ligger delvis av historiska skäl.

Och just därför måste det vara värt alla möjliga krumbukter för att få in sina kontanter på bankkonto genom t ex bankomatinsättning eller kanske t o m genom att en vän tar emot kontanterna och swishar. Det blir väldigt svårt att få det att gå ihop med ett gäng små kuponger och höga kupongavgifter. Rekommenderar hellre att stå över faktiskt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-05-23 klockan 01:59.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 15:16   #2499
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej Strappa71 - jag kolla Spelvärde och skulle vilja ställa en fråga och det handlar om uppskattning och förväntan ...

Kolla olika tips och det ser gediget ut och tipparnas meriter ser bra ut.
Saknar dock mer detaljerad vinst/förlust av offentliga resultat.

För cirka 4000 kr med cirka 40% rabatt känns som bra köp.
Men vad kan man förvänta sig i små vinster och man inte får alla rätt under ett års spelande.
Låt oss säga jag lägger 15 till 20 tusen under ett år på olika spelförslag.
Då kommer jag förmodligen" inte" gå back 15 till 20 tusen under ett år för en del kommer alltid vara ( en del korrekt ).

För sannolikheten dikterar att jag kommer ha ( en del korrekt ) av alla spelande rader.
Så att det kommer bli vinster är det ju ingen tvekan om.

Men pratar vi 20/30/40% behållning av småvinster om man inte får en alla rätt under ett år av total summan man är beredd att riskera.
Förstår att det kan variera från år till år.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 16:08   #2500
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2393
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Hej Strappa71 - jag kolla Spelvärde och skulle vilja ställa en fråga och det handlar om uppskattning och förväntan ...

Kolla olika tips och det ser gediget ut och tipparnas meriter ser bra ut.
Saknar dock mer detaljerad vinst/förlust av offentliga resultat.

För cirka 4000 kr med cirka 40% rabatt känns som bra köp.
Men vad kan man förvänta sig i små vinster och man inte får alla rätt under ett års spelande.
Låt oss säga jag lägger 15 till 20 tusen under ett år på olika spelförslag.
Då kommer jag förmodligen" inte" gå back 15 till 20 tusen under ett år för en del kommer alltid vara ( en del korrekt ).

För sannolikheten dikterar att jag kommer ha ( en del korrekt ) av alla spelande rader.
Så att det kommer bli vinster är det ju ingen tvekan om.

Men pratar vi 20/30/40% behållning av småvinster om man inte får en alla rätt under ett år av total summan man är beredd att riskera.
Förstår att det kan variera från år till år.

MVH
Spelförslagen använder jag inte alls. Jag räknar inte ens på deras löpande resuktat.

Om man spelar för relativt låga insatser så är ingen tjänst värd priset förutom möjligen Travronden-Spel.

Det som hämmar återbetalningen mest för t ex Spelvärde är deras egen framgång. Deras roligaste skrälldrag tappar oftast allt värde.

Det går inte att "rygga" en tipster inom trav och förvänta sig ett positivt netto på samma sätt som t ex inom sportsbetting.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 16:43   #2501
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3335
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Hej Strappa71 - jag kolla Spelvärde och skulle vilja ställa en fråga och det handlar om uppskattning och förväntan ...

Kolla olika tips och det ser gediget ut och tipparnas meriter ser bra ut.
Saknar dock mer detaljerad vinst/förlust av offentliga resultat.

För cirka 4000 kr med cirka 40% rabatt känns som bra köp.
Men vad kan man förvänta sig i små vinster och man inte får alla rätt under ett års spelande.
Låt oss säga jag lägger 15 till 20 tusen under ett år på olika spelförslag.
Då kommer jag förmodligen" inte" gå back 15 till 20 tusen under ett år för en del kommer alltid vara ( en del korrekt ).

För sannolikheten dikterar att jag kommer ha ( en del korrekt ) av alla spelande rader.
Så att det kommer bli vinster är det ju ingen tvekan om.

Men pratar vi 20/30/40% behållning av småvinster om man inte får en alla rätt under ett år av total summan man är beredd att riskera.
Förstår att det kan variera från år till år.

MVH
Rent teoretiskt så borde det bli 39% på V75 och V86 utan vinst i högsta gruppen, men då ska man klara av att ”bara” förlora så mycket som spelavdraget är (35%) i längden och det är inte många som klarar. Staten ska ha sitt och insiders samt fuskare gnager ständigt procent av kakan.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 17:07   #2502
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Rent teoretiskt så borde det bli 39% på V75 och V86 utan vinst i högsta gruppen, men då ska man klara av att ”bara” förlora så mycket som spelavdraget är (35%) i längden och det är inte många som klarar.
De med alla rätt tar också en väldigt stor del av kakan från potterna med ett resp två fel. Den senare åderlåts ofta dessutom av jackpot. Det är närmare 55% av spelarnas andel som går till dem med alla rätt, och då är det inte mer än 45% kvar till dem som skall leva på småvinster. Efter skatt blir det 36% till dem med alla rätt och 29% till dem med färre rätt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.

Senast redigerad av Viroid den 2020-05-24 klockan 17:11.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-26, 19:18   #2503
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1900
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jodå. Jag svarade på din fråga alldeles precis på en gång.

Edit: Men jag kan svara på den igen.

För att täcka kostnader. De får knappt ihop det med den fysiska delen av sin verksamhet ändå. Det är inget nytt påfund och nivån ligger där den ligger delvis av historiska skäl.

Och just därför måste det vara värt alla möjliga krumbukter för att få in sina kontanter på bankkonto genom t ex bankomatinsättning eller kanske t o m genom att en vän tar emot kontanterna och swishar. Det blir väldigt svårt att få det att gå ihop med ett gäng små kuponger och höga kupongavgifter. Rekommenderar hellre att stå över faktiskt.
Hej kamrat.

Det är ju bra att du förklarar allting för alla okunniga, dessutom förnumstigt två gånger om. (Men en del kanske inte känner till hur man swishar?)

Men du har fortfarande inte svarat på min fråga.
Wolfman är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-26, 22:01   #2504
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Det är ju bra att du förklarar allting för alla.

Men du har fortfarande inte svarat på min fråga.
Är det bara Strappa som får svara?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-26, 22:13   #2505
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2393
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Hej kamrat.

Det är ju bra att du förklarar allting för alla okunniga, dessutom förnumstigt två gånger om. (Men en del kanske inte känner till hur man swishar?)

Men du har fortfarande inte svarat på min fråga.
För tredje gången då:

"För att täcka kostnader."

Det är rätt så stor skillnad i snittkostnaden för all hantering av en manuellt inlämnad fysisk kupong och ett rent online-spel. Avgifterna är tänkta att täcka dessa extra kostnader.



Det är fortfarande att rekommendera att göra sitt absolut yttersta för att undvika att betala kupongavgifter på relativt billiga utskrivna system med ett flertal kuponger. Kupongavgiften gör att det effektiva spelavdraget nästan blir omöjligt att slå.

Jag har väldigt svårt att se hur någon som klarar av att reducera manuellt inte kunna lära sig att swisha.

Det är t o m så flexibelt att du inte ens behöver swisha från ditt egna bankkonto. En vän kan swisha in pengarna mha sitt mobilnummer till DITT atg-konto.

Annars, stå över.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td