Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-18, 18:05   #1
Slurf

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1961

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Går inte att göra mål på lag som fått en utvisad

Jag har tänkt på detta förut och efter igår är jag helt säker. När ett lag får ett rött kort vid ställningen lika så bör man egentligen gå in på inget mer mål.

Det är fullständigt otroligt så många gånger jag har haft spel mot lag med röda kort som bara inte lyckats få in bollen. I tyska ligan för ett tag sedan hade jag Oberhausen borta mot Pandeborn och Pandeborn fick två röda kort i början av andra halvleken men lyckades fortfarande hålla emot. I helgen hade jag Deportivo la Coruna till 2.75 och Osasuna fick ett rött kort och lyckades trots våldsamt tryck hålla emot. (Depor hade vunnit enkelt om det inte varit för att Osasuna fått detdär röda kortet) Samtidigt så lyckades Mallis inte ta poäng efter att Espanyol fått en man utvisad vid 0-1 (faktum var att Espanyol var mycket närmare 0-2).

Det som händer är att laget som får det röda kortet backar hem och sliter för poängen. Det har gått så långt att jag nästan blir besviken om motståndarlaget får ett rött (jaha.. då blir det 0-0 då). Är det någon som har liknande erfarenheter? Det laget som måste spela med 10man ställer upp en jävla försvarsmur... samma visa helatiden. I förhållande till oddsen som erbjuds på laget som nu har en man mer har jag nästan blivit övertygad om att det är EV+ att spela emot.. alltså +0.5 på det laget som fått en man utvisad.. alt spela inget mer mål.

Senast redigerad av Slurf den 2010-10-18 klockan 18:13.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat