Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-18, 17:05   #1
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Går inte att göra mål på lag som fått en utvisad


Jag har tänkt på detta förut och efter igår är jag helt säker. När ett lag får ett rött kort vid ställningen lika så bör man egentligen gå in på inget mer mål.

Det är fullständigt otroligt så många gånger jag har haft spel mot lag med röda kort som bara inte lyckats få in bollen. I tyska ligan för ett tag sedan hade jag Oberhausen borta mot Pandeborn och Pandeborn fick två röda kort i början av andra halvleken men lyckades fortfarande hålla emot. I helgen hade jag Deportivo la Coruna till 2.75 och Osasuna fick ett rött kort och lyckades trots våldsamt tryck hålla emot. (Depor hade vunnit enkelt om det inte varit för att Osasuna fått detdär röda kortet) Samtidigt så lyckades Mallis inte ta poäng efter att Espanyol fått en man utvisad vid 0-1 (faktum var att Espanyol var mycket närmare 0-2).

Det som händer är att laget som får det röda kortet backar hem och sliter för poängen. Det har gått så långt att jag nästan blir besviken om motståndarlaget får ett rött (jaha.. då blir det 0-0 då). Är det någon som har liknande erfarenheter? Det laget som måste spela med 10man ställer upp en jävla försvarsmur... samma visa helatiden. I förhållande till oddsen som erbjuds på laget som nu har en man mer har jag nästan blivit övertygad om att det är EV+ att spela emot.. alltså +0.5 på det laget som fått en man utvisad.. alt spela inget mer mål.

Senast redigerad av Slurf den 2010-10-18 klockan 17:13.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 21:08   #2
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Jag är ingen expert på fotboll men jag tror absolut du har en poäng.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 21:18   #3
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Det som händer är att laget som får det röda kortet backar hem och sliter för poängen.
Jag tror det också. Med färre spelare på planen så är det bättre att spela för att inte förlora än att spela för att vinna.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 21:27   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Bara för att störa din tes:

Hercules - Villareal 2-1 --> Rött kort --> 2-2
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 22:19   #5
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Alltså chansen för att det laget som får ett rött kort ska vinna minskar ju självklart.. men chansen för inget mer mål ökar dramatiskt. Sunderland idag lyckades inte vinna.

RobinD: Hehe jo.. men sen fick Villarreal 2 röda och Hercules lyckades inte få in en
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 22:24   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 187
Standard

Har också funderat mycket över det här, jag tror att mycket av förklaringen ligger i att fotbollslag helt enkelt inte prioriterar att träna spel i nummerät överläge.

Jag såg också Sunderland matchen, och shit pommfritt vad Sunderland spelade korkat rent ut sagt. Jag menar, vad är poängen med att kassa spelare som Bardsley m.fl ska ta idiotiska långskott 10m utanför Blackburns straffområde när man i stället kan utnyttja sitt numerära överläge och hitta den spelare som inte har markering på sig. För spelar man i numerärt överläge finns det ju alltid en spelare som motståndardlaget inte har koll på.

Det kan också bero på att spelare, och detta kanske framförallt i incestens hemland England, helt enkelt är korkade. Fyfan vilken dryg match i vilket fall, men iofs. så blir man ju bestött enbart av att se Sam Allardyce (stavning).
xtrmntr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 22:50   #7
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard



Men när ni nu snackar om utvisade spelare....

Bara nämna vad Juande Ramos (han som tränat Sevilla och Tottenham) gjorde när han tränade ett spanskt lag i andra divisonen.

När motståndarna fick en man utvisad blev han senare så arg på att det egna laget "blev bekväma" att han helt sonika tog ut en anfallare och lät dem lira 10 mot 10 för att få fart på egna laget....

Om vi ska anknyta detta till tesen högst upp så har vi ju två saker som ofta händer, dels backar laget som fått en utvisad hem och jobbar mer för varandra, samtidigt händer väldigt ofta att laget som är en man mer blir bekväma och slutar ta löpningar osv i samma utsträckning som innan....

Helt klart värt att kolla upp hur ofta utfallet blir X, om man nu kan det....
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-18, 23:39   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Bollnäs
Inlägg: 635
Sharp$: 1829


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det beror ju lite på vilket lag det handlar om, tex storlag som Milan,Barca,Chelsea,United - you name it drar ju stor fördel av numerärt överläge medans lag som Wigan,Sunderland,Bari etc etc you name it inte gör det.
Erikbgif är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 00:40   #9
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg


Men när ni nu snackar om utvisade spelare....

Bara nämna vad Juande Ramos (han som tränat Sevilla och Tottenham) gjorde när han tränade ett spanskt lag i andra divisonen.

När motståndarna fick en man utvisad blev han senare så arg på att det egna laget "blev bekväma" att han helt sonika tog ut en anfallare och lät dem lira 10 mot 10 för att få fart på egna laget....

Om vi ska anknyta detta till tesen högst upp så har vi ju två saker som ofta händer, dels backar laget som fått en utvisad hem och jobbar mer för varandra, samtidigt händer väldigt ofta att laget som är en man mer blir bekväma och slutar ta löpningar osv i samma utsträckning som innan....

Helt klart värt att kolla upp hur ofta utfallet blir X, om man nu kan det....
Spot on!

Citat:
Ursprungligen postat av Erikbgif Visa inlägg
Det beror ju lite på vilket lag det handlar om, tex storlag som Milan,Barca,Chelsea,United - you name it drar ju stor fördel av numerärt överläge medans lag som Wigan,Sunderland,Bari etc etc you name it inte gör det.
Nej, självklart så kommer Levante bli överkörda om de tvingas spela 80 min med en man mindre på Camp Nou. Det är just i de jämna matcherna det laget med numerärt överläge som blir bekväma som föregående talare påpekade. Håller helt klart med er båda
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td