Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-05, 06:47   #108
Bullo

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3616
Standard

Tycker otroligt synd om alla som jobbar hårt runt omkring travet. Under denna period när travet varit den enda form av tävling man kunnat titta på och spela så tror jag att många fått upp ögonen för den, några(däribland jag) har börjat kolla på det som sport istället för som endast spelobjekt när man köpt en andel av någon och vill kolla hur det går.

Egentligen fick ju travsporten den bästa skjutsen den någonsin kunde fått IOM Proppens seger i elitloppet, jag förstår att de använde Ego Boy som referens och hur hästen och sporten vandrar in i folkhemmet.

Allt detta hårda arbete som folk runt hästar mm lagt ner raseras nu - många här kritiserar de som pratar TV(Skoglund, Tillman mfl) och ibland säkert med all rätt. Men då ska också sägas att deras snack har gått hem hos t ex mig, de har hjälpt till att få iaf mig att se det som en sport också. Jag tycker man märker hur mycket de personerna verkligen älskar att få jobba med något de älskar och lyckas förmedla det samtidigt som de förklara för den insatte självklara saker men för den nytillkomne till sporten och den som mig som bara sett det som spel - hur trevlig och rolig själva sporten verkligen kan vara.

Otroligt synd för travsporten detta. Tyvärr tror jag att detta blir lite som hur man tänkte kring cykelsport. Jömföelsen kan ses som löjlig för många men för mig var cykelsport mycket rolig att kolla på - framförallt när Vacchi refererade, men den sporten har ju nu i folkmun blivit ”den som fuskar bäst vinner” - tyvärr tror jag många av de nytillkomna kan börja tänka att det är så i travet också, framförallt om det visar sig vara någon mörkläggning av detta inblandat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fefaifb (+5)
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat