Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-05, 17:24   #137
Altoc

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6307
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Han har placerat pengarna i en stiftelse som han inte anser sig vara förmånstagare till. Denna stiftelse äger sedan ett bolag i Nederländerna som i sin tur kontrollerar Brixton Medical.

Kulturen med att "alla" "vet" "saker" inom travet är inte bra. Jag har hört det mesta, en del är så klart sant, men långt ifrån allt. Det kanske är därför ST inte tagit allt på allvar, de får höra de mest märkliga tips om vem som fuskar och hur, och det visar sig inte stämma.

Det är många fsom ått lära sig det mesta av fula metoder som finns. Allt från elfösare till enhandare via kobolt och kvicksilverblister. DMSO, milkshake, tildren, steroider och gud vet allt. Och så de svarta pengarna som har en förmåga att dyka upp i travets alla olika rum.

Det är en lång väg att gå för travsporten om man verkligen vill bli en folksport igen. Man lever kvar i 1950-talets dogmer om hur världen fungerar medan samhället rört sig vidare. Jag hade ju hoppats att Redén och flera andra yngre skulle kunna utgöra en verklig vågbrytare och bereda mark för den lite mer moderna synen på djurskydd, men efter det här vet jag inte längre...
Så är det. Författaren Lars Molin uttryckte det oerhört väl ”Alla på Solvalla är inte busar, men alla busar är där”.
Problemet är att travet är en sån liten sport, travfamiljen är så liten. Alla känner alla och skyddar varann när familjen angrips utifrån. T ex i form av lagar och bestämmelser. Grisfösarhistorien är ett typexempel. Plötsligt satt SHJ, Tarzan m fl i TV-studion och intygade att den där tränaren är en fin kille, nåt sånt elakt som grisfösare skulle inte han använda. Familjen angreps och då klev överhuvudena fram och ”vittnade” för att skydda. På så sätt ligger travets moral och vanor kvar på en nivå som inte är acceptabel.
Och de unga i stallarna lär av de gamla, metoder går vidare från generation till generation. Hästägare är till för att blåsas, fulfakturera och sitt sedan och garva tillsammans med kollegor. Spelarna är till för att blåsas, mörka för media och gör klippen på toton själv tillsammans med dina kompisar.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat