Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-06-05, 16:08   #136
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5149
Standard

här är en POD från Norge som jag tycker ni alla skall lyssna på

https://tgn.no/artikkel/hor-tgns-podcast-her/

Nej det är inget uppdrag för att få norsk vinnare i elitloppet

utan en journalist som skulle ställa samman en Propultion artikel och som noterade att

vad tusan är hästen nervsnittad det är ju förbjudet

han såg och noterade det ett antal personer borde noterat långt tidigare




Alle episodene: Hør TGNs podcast her
Siste: Dramaet rundt Propulsion
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 16:24   #137
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Han har placerat pengarna i en stiftelse som han inte anser sig vara förmånstagare till. Denna stiftelse äger sedan ett bolag i Nederländerna som i sin tur kontrollerar Brixton Medical.

Kulturen med att "alla" "vet" "saker" inom travet är inte bra. Jag har hört det mesta, en del är så klart sant, men långt ifrån allt. Det kanske är därför ST inte tagit allt på allvar, de får höra de mest märkliga tips om vem som fuskar och hur, och det visar sig inte stämma.

Det är många fsom ått lära sig det mesta av fula metoder som finns. Allt från elfösare till enhandare via kobolt och kvicksilverblister. DMSO, milkshake, tildren, steroider och gud vet allt. Och så de svarta pengarna som har en förmåga att dyka upp i travets alla olika rum.

Det är en lång väg att gå för travsporten om man verkligen vill bli en folksport igen. Man lever kvar i 1950-talets dogmer om hur världen fungerar medan samhället rört sig vidare. Jag hade ju hoppats att Redén och flera andra yngre skulle kunna utgöra en verklig vågbrytare och bereda mark för den lite mer moderna synen på djurskydd, men efter det här vet jag inte längre...
Så är det. Författaren Lars Molin uttryckte det oerhört väl ”Alla på Solvalla är inte busar, men alla busar är där”.
Problemet är att travet är en sån liten sport, travfamiljen är så liten. Alla känner alla och skyddar varann när familjen angrips utifrån. T ex i form av lagar och bestämmelser. Grisfösarhistorien är ett typexempel. Plötsligt satt SHJ, Tarzan m fl i TV-studion och intygade att den där tränaren är en fin kille, nåt sånt elakt som grisfösare skulle inte han använda. Familjen angreps och då klev överhuvudena fram och ”vittnade” för att skydda. På så sätt ligger travets moral och vanor kvar på en nivå som inte är acceptabel.
Och de unga i stallarna lär av de gamla, metoder går vidare från generation till generation. Hästägare är till för att blåsas, fulfakturera och sitt sedan och garva tillsammans med kollegor. Spelarna är till för att blåsas, mörka för media och gör klippen på toton själv tillsammans med dina kompisar.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 16:26   #138
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
här är en POD från Norge som jag tycker ni alla skall lyssna på

https://tgn.no/artikkel/hor-tgns-podcast-her/

Nej det är inget uppdrag för att få norsk vinnare i elitloppet

utan en journalist som skulle ställa samman en Propultion artikel och som noterade att

vad tusan är hästen nervsnittad det är ju förbjudet

han såg och noterade det ett antal personer borde noterat långt tidigare


Alle episodene: Hør TGNs podcast her
Siste: Dramaet rundt Propulsion
Finns den med undertext?
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 16:37   #139
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1248
Standard

Trodde Kanal75 ska granska saker, men ser Peter Andersson på twitter dela en länk från HRU (Harness Racing Update) där Thomas Hedlund som jobbar för Reden är skribent för Europa. Dom måste också påpeka i texten i ett stycke att detta är absolut inte Hedlund eller Redens tankar. Sedan är det en artikel som skyller allt på ST.

Ska inte Kanal75 medarbetare ha en neutral syn i detta och ställa frågor som pekar mot sanningen istället för att försvara ngn. Ta tex med Italienaren då var dom så arga i studion och på nätet, nu inte ord om kritik, Nybrink skrev en hyllningskrönika efter elitloppet och idag inte ett ord i sin krönika.

Senast redigerad av Frasse77 den 2020-06-05 klockan 17:00.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 16:45   #140
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Finns den med undertext?
nej inga undertexter men synnerligen enkel norska

men på ett ställe så säger de

" ja alltså i Sverige heter det väl xxxxxxx"

kommer inte ihåg exakt ordval eller vilket ord de snälla norrmännen översatte direkt där i sändningen,
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 17:06   #141
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Trodde Kanal75 ska granska saker, men ser Peter Andersson på twitter dela en länk från HRU (Harness Racing Update) där Thomas Hedlund som jobbar för Reden är skribent för Europa. Dom måste också påpeka i texten i ett stycke att detta är absolut inte Hedlund eller Redens tankar. Sedan är det en artikel som skyller allt på ST.

Ska inte Kanal75 medarbetare ha en neutral syn i detta och ställa frågor som pekar mot sanningen istället för att försvara ngn. Ta tex med Italienaren då var dom så arga i studion och på nätet, nu inte ord om kritik, Nybrink skrev en hyllningskrönika efter elitloppet och idag inte ett ord i sin krönika.
Bit inte den hand som göder dig! Hela samhället är genomruttet men travet är likväl värre ändå!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+25)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 17:43   #142
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Hästägare är till för att blåsas, fulfakturera och sitt sedan och garva tillsammans med kollegor. Spelarna är till för att blåsas, mörka för media och gör klippen på toton själv tillsammans med dina kompisar.
Oj, så vad du säger är att ingen som jobbar inom travet (inklusive hästskötare, tränare och kuskar) jobbar för att de älskar hästar, trav och tävling? Utan alla som jobbar med trav är som kringflackande zigenare med bedrägerimotiv (inklusive Robert Bergh)? Vems agenda driver du?

Och hur är det med nervsnittningen? I Propulsions fall är den av arten Low, vilket är en väldigt stor skillnad mot High. Då får den inte ens tävla i USA, där i princip vad som helst får starta bara den har fyra ben.
Jag vet ännu inte (men Altoc som är expert kanske kan förklara) om Propulsion har genomgått kirurgisk eller annan fysisk lågnervning, t.ex. frysning, eller kemisk lågnervning, t.ex. injektion med alkohol eller ormgift (sitter inte i speciellt länge)?

Man ska inte jämföra päron med äpplen, typ jämföra steloperation av ryggen med Ipren.

Självklart finns det regler och regler ska följas, men i detta fall verkar det finnas många sidor. Och många byråkrater är inkompetenta... Säkert travtränare också.

Men jag vänder mig helt mot Altocs inställning att man gjort detta för att blåsa allt och alla. Bolt hade de nog varit världens bästa löpare även om han inte opererat fotleden för att minska trycket mot en nerv. Oavsett hur mycket anabola Gatlin tryckt i sig...

Ingen som känner Redén, vad säger han? Blev han rövad, eller visste han vad han gjorde (han var ju ganska grön då)?
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 17:54   #143
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Oj, så vad du säger är att ingen som jobbar inom travet (inklusive hästskötare, tränare och kuskar) jobbar för att de älskar hästar, trav och tävling? Utan alla som jobbar med trav är som kringflackande zigenare med bedrägerimotiv (inklusive Robert Bergh)? Vems agenda driver du?

Och hur är det med nervsnittningen? I Propulsions fall är den av arten Low, vilket är en väldigt stor skillnad mot High. Då får den inte ens tävla i USA, där i princip vad som helst får starta bara den har fyra ben.
Jag vet ännu inte (men Altoc som är expert kanske kan förklara) om Propulsion har genomgått kirurgisk eller annan fysisk lågnervning, t.ex. frysning, eller kemisk lågnervning, t.ex. injektion med alkohol eller ormgift (sitter inte i speciellt länge)?

Man ska inte jämföra päron med äpplen, typ jämföra steloperation av ryggen med Ipren.

Självklart finns det regler och regler ska följas, men i detta fall verkar det finnas många sidor. Och många byråkrater är inkompetenta... Säkert travtränare också.

Men jag vänder mig helt mot Altocs inställning att man gjort detta för att blåsa allt och alla. Bolt hade de nog varit världens bästa löpare även om han inte opererat fotleden för att minska trycket mot en nerv. Oavsett hur mycket anabola Gatlin tryckt i sig...

Ingen som känner Redén, vad säger han? Blev han rövad, eller visste han vad han gjorde (han var ju ganska grön då)?
Du får allt ta och bättra på din läsförståelse lite innan du kommer med dina kommentarer till mitt inlägg. Inte många rätt i ditt inlägg, denna gången heller.

Ang nervsnittning, så är den förbjuden i Europa. Punkt!
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 18:13   #144
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Du får allt ta och bättra på din läsförståelse lite innan du kommer med dina kommentarer till mitt inlägg. Inte många rätt i ditt inlägg, denna gången heller.

Ang nervsnittning, så är den förbjuden i Europa. Punkt!
Då kan du gärna peka på exakt var min läsförståelse behöver bättras på, så jag kan förbättra den med några kurser så jag inte tar upp din värdefulla tid med korkade kommentarer.

Och sen, likt en såssepolitiker, svarade du inte på frågorna. Var/hur är Propulsion nervsnittad? Kan du länka till var det står att nervsnittning är förbjudet i hela Europa?
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 18:31   #145
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg

Och hur är det med nervsnittningen? I Propulsions fall är den av arten Low, vilket är en väldigt stor skillnad mot High.
Den är gjord med laser under narkos.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fri (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 18:38   #146
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Då kan du gärna peka på exakt var min läsförståelse behöver bättras på, så jag kan förbättra den med några kurser så jag inte tar upp din värdefulla tid med korkade kommentarer.

Och sen, likt en såssepolitiker, svarade du inte på frågorna. Var/hur är Propulsion nervsnittad? Kan du länka till var det står att nervsnittning är förbjudet i hela Europa?
Börja med att knäppa upp översta knappen i den bruna skjortan, så kanske trycket lättar lite. Dina inlägg klarar jag mig utmärkt utan i fortsättningen. Du vill inte förstå eller föra en diskussion, utan enbart komma med oförskämdheter och rent hittepå. Adjö!
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 18:40   #147
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1510
Standard

Bra undertext där: "Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling."

Kan passa på att lägga in min käpphäst från konsulttiden, vilket tycks passa in på 60% av alla chefer inom det privata näringslivet och 95% av alla chefer inom offentlig sektor: "If you're not a part of the solution, you're part of the problem and there's good money to be made in prolonging the problem."
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 18:50   #148
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7927
Standard

Redén har nu lämnat sin berättelse på hemsidan. Tydligen Marcus Melander som ska ha gått igenom hästen innan köp. Jesper Arvenberg nu anlitad som advokat. Ger inga bra vibbar, lite som att anlita Uvabäck. Eller Silbersky, för att tala om processer utanför travet.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 18:52   #149
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Börja med att knäppa upp översta knappen i den bruna skjortan, så kanske trycket lättar lite. Dina inlägg klarar jag mig utmärkt utan i fortsättningen. Du vill inte förstå eller föra en diskussion, utan enbart komma med oförskämdheter och rent hittepå. Adjö!
Jag försöker ju föra en diskussion, men du släpper ju inte in mig. Var gör jag fel? Och jag har aldrig förstått det där med hur man ska bete sig mot maktpersoner som du som använder, vad heter det, härskartekniker, eller kanske du bara är aktiv medlem i DDR-S (Löfvenstyle).

Sen har jag en pikétröja, och den är inte brun utan blå. Ber om ursäkt för det. Men jag luktar gott! Nyduschad, med lavendeltvål (påtvingad av frugan) och en skvätt totalt utgången Lagerfeld Musk bakom öronen. Annars blir det inget ikväll heller. Kanske lika bra det. Hon börjar bli fet.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-05, 19:14   #150
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Är det inte onödigt att lägga in små partipolitiska referenser i era inlägg? Har stark misstanke om att det inte bidrar till mer givande diskussion och meningsutbyte.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Enkelrad (+5)
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td