Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-05, 18:54   #143
Altoc

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Oj, så vad du säger är att ingen som jobbar inom travet (inklusive hästskötare, tränare och kuskar) jobbar för att de älskar hästar, trav och tävling? Utan alla som jobbar med trav är som kringflackande zigenare med bedrägerimotiv (inklusive Robert Bergh)? Vems agenda driver du?

Och hur är det med nervsnittningen? I Propulsions fall är den av arten Low, vilket är en väldigt stor skillnad mot High. Då får den inte ens tävla i USA, där i princip vad som helst får starta bara den har fyra ben.
Jag vet ännu inte (men Altoc som är expert kanske kan förklara) om Propulsion har genomgått kirurgisk eller annan fysisk lågnervning, t.ex. frysning, eller kemisk lågnervning, t.ex. injektion med alkohol eller ormgift (sitter inte i speciellt länge)?

Man ska inte jämföra päron med äpplen, typ jämföra steloperation av ryggen med Ipren.

Självklart finns det regler och regler ska följas, men i detta fall verkar det finnas många sidor. Och många byråkrater är inkompetenta... Säkert travtränare också.

Men jag vänder mig helt mot Altocs inställning att man gjort detta för att blåsa allt och alla. Bolt hade de nog varit världens bästa löpare även om han inte opererat fotleden för att minska trycket mot en nerv. Oavsett hur mycket anabola Gatlin tryckt i sig...

Ingen som känner Redén, vad säger han? Blev han rövad, eller visste han vad han gjorde (han var ju ganska grön då)?
Du får allt ta och bättra på din läsförståelse lite innan du kommer med dina kommentarer till mitt inlägg. Inte många rätt i ditt inlägg, denna gången heller.

Ang nervsnittning, så är den förbjuden i Europa. Punkt!
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat