Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-09, 16:44   #190
Frasse77
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1249
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vad gäller prispengarna kan man ju lösa det där ganska smidigt även om stallet skulle sätta sig på tvären med återbetalning. Man låter bara bli att betala ut prispengar för det övriga hästar springer in. Tar väl drygt ett år att få tillbaka kosingen. Hela stallet har ju samma hästägare.

Jag skulle tro att stallet, utöver krav på återbetalning av prispengar osv, går utan straff i det här. Känns som straff nog för att man slarvat med dokumentationen och tycker det är det rimliga. Om man nu inte handlat i ond tro någon gång under vägen, då ska de givetvis ha hårda böter och avstängningsstraff på det.
Återbetalning i sig kan ju inte bara bli straffet anser jag. För dessa vinstpengar har ju givetvis bekostat ny inköp av hästar. Så om det skulle bli så galet så återbetalning blir enda straffet så är det ju galet enligt mig, för man ska ju aldrig tjäna på att fuska, det blir ju fallet i så fall.

Blir som dom har lånat +33 miljoner utan ränta och köpa in nya hästar. I och för sig sägs detta att bakom en stor förmögenhet ligger det alltid ett brott.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)

Senast redigerad av Frasse77 den 2020-06-09 klockan 16:47.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat