Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost
Ja, jag var väl inte helt tydlig i det jag menade men du uppfattade det korrekt att det var Propulsion jag pratade om vad gäller hans karriär här i Sverige!
Annars håller jag med dig när det dopas en häst eller medvetet (ej medvetet?) fuskas på något annat sätt. Sådant går ju inte som spelare att läsa sig till eller se i lopparkiv. Samma när någon kör en häst i galopp medvetet etc. Det finns mycket skit inom travet och säkert i all sport där det finns mycket pengar!
Jag håller dock med dig att spelarna på något sätt i tillfälligt prestationshöjande fusk ska kompenseras. Det hade varit intressant att lämna in en stämningsansökan ifall man t ex missat en V75 eller annat poolspel med hög utdelning ifall man hade den som kom tvåa. Frågan är ifall det skulle vara möjligt att vinna en sådan rättegång. Jag skulle inte utesluta det åtminstone då han inte bara stulit pengar från övriga i loppet utan även från de som spelat på övriga hästar eventuellt!
|
Med tanke på att man accepterar reglerna, som de är utformade, när man lämnar in sitt spel är jag ganska tvärsäker på att det blir generaltorsk i rätten.