Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-09, 23:40   #204
AmaerildeRimfrost

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag tycker faktiskt att hela idén faller så hårt på sin egen orimlighet att det räcker med en oneliner.

Men jag kan backa upp det med en halv termin juridik på universitetet om det hjälper. Och ett fall av erfarenhet i skadeståndsstämning på det. Där dessutom dokumentation fanns svart på vitt på det mesta, men som ändå landade i noll och ingenting efter två års process. Förutom en sexsiffrig nota för advokaterna då såklart.
Men fortfarande ingenting som har med aktuellt fall att göra. Inga liknande processer. Domstolar är inte svarta eller vita. Tingsrätt och Hovrätt kommer fram till olika bedömningar. Advokater spelar en viktig roll för att övertyga domaren (domarna) och nämndemännen.

Jag håller dörrar öppna. Möjligen är jag helt fel på det men jag tänker då inte knäböja utan skarpa argument mot det åtminstone. Den som är så säker i sin åsikt som du bör komma med skarpare argument. Jag säger inte att du inte skulle få rätt i kanske 999 av 1000 fall liknande det hypotetiska som "nämnts". Jag tror inte det är över 50% chans att vinna! Det kanske bara finns 5%. Men jag menar inte det är 0%! Åtminstone inte just nu!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat