Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-21, 11:38   #32
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Jag ska ju krångla ur mig två spikar i DD-loppen som vanligt.

I sista är det relativt enkelt att bestämma sig idag, även om vägen dit är lite krånglig kanske. Velten hade jag köpt om det handlat om medeldistans, nu är det lite värre med sprint. En del risk för vingel och mindre marginaler. Om Peter själv kört spetskandidaten Sobel Jasmine så hade jag eventuellt gått på den, men nu har han lånat bort hästen och jag går på ett säkrare kort. Zlatan Knick har 1-2-1-2-1 med rådande förutsättningar (vinst i klass 2 och andraplats i klass 1 med i detta) och jag tror att det är hygglig chans att han får ta över. I annat fall blir det bra position. Oddset 12/3,25 finns på bet365 för de som gillar den här kusen idag!

Silver är lite mer lättvärderat men ändå inte självklart vem man ska gå på. Zap Di Girifalco vet vi ju inte riktigt botten i än. Men klev ju upp en klass nu och trots två strykningar borde det ju inte vara toppchans direkt från bakspår. Speciellt som de vassaste motbuden står på framspår. Man At Work går nu från märkligt bortglömd senast (tack för kaffet!) till att bli en av omgångens största favoriter. Han är halvsnabb ut, men inte mer. Utan att de vinkar fram honom lite kan han bara glömma att spetsa i den här klassen. Speciellt nu när han har bilföljarna Hill Street och Secret Mission bredvid sig. Det spekuleras lite i att Hill Street eventuellt skulle vara lite distanssvag, men det snacket tror jag inte mycket på. Speciellt som det ofta tas upp en bit i loppen även på V75. Ser ut som en icke-vinnare i raden, men näst senast vinner han nog om Örjan kör till lite tidigare. Och sist fick han ett ganska drygt sistavarv och var nog lite nedsatt av skada och uppehåll. Jag säger spets och slut på Örjan som är i sällan skådat slag för dagen!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat