V4 Solängets lunchtävlingar 12.20 - Allmänt snack om tävlingarna under lunchtid
Ser favoritbetonat ut enligt mig. Hade tänkt köra ett mindre andelssystem men frågan är om det är lönt. Var ska det kunna smälla tro?
I mina ögon är Bol Brage en dunderspik i första och just nu i 40% men borde stiga tio procentenheter till åtminstone.
I avslutningen känns Algot Zonett lika överlägsen även om det finns några rackare till på spelplanen. Algots massa galopper oroar till viss del men galoppen senast berodde - i mina ögon - enbart på att den ryggade till för något precis innan mållinjen och borde inte oroa. Hade väl landat på en mellanhög 13-tid då. Jag gillar dock Denali så den får komma med till i nuläget 6%.
I tredje avdelningen är Everest Sisu några huvuden högre än sina konkurrenter. Jag tror ju den vinner enkelt men jag tror jag plockar med 1 och 7 dessutom där så har jag de tre bästa spåren och någon av dessa borde vinna ifall E Sisu gör bort sig på något sätt.
Tadaaaam! Då har vi skrällen kvar till andra avdelningen och här kan man ju slumpa ut vilka som streckas. På en ev andel tar man alla 14 hästar. Till en totalkostnad på 168 spänn.
Nu blir det en till vända på loppen!