Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-06-22, 09:31   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V4 Solängets lunchtävlingar 12.20 - Allmänt snack om tävlingarna under lunchtid


Ser favoritbetonat ut enligt mig. Hade tänkt köra ett mindre andelssystem men frågan är om det är lönt. Var ska det kunna smälla tro?

I mina ögon är Bol Brage en dunderspik i första och just nu i 40% men borde stiga tio procentenheter till åtminstone.

I avslutningen känns Algot Zonett lika överlägsen även om det finns några rackare till på spelplanen. Algots massa galopper oroar till viss del men galoppen senast berodde - i mina ögon - enbart på att den ryggade till för något precis innan mållinjen och borde inte oroa. Hade väl landat på en mellanhög 13-tid då. Jag gillar dock Denali så den får komma med till i nuläget 6%.

I tredje avdelningen är Everest Sisu några huvuden högre än sina konkurrenter. Jag tror ju den vinner enkelt men jag tror jag plockar med 1 och 7 dessutom där så har jag de tre bästa spåren och någon av dessa borde vinna ifall E Sisu gör bort sig på något sätt.

Tadaaaam! Då har vi skrällen kvar till andra avdelningen och här kan man ju slumpa ut vilka som streckas. På en ev andel tar man alla 14 hästar. Till en totalkostnad på 168 spänn.

Nu blir det en till vända på loppen!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 10:12   #2
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Själv har jag fått för mig att Månprinsen-avkomman Månremus ska kunna ge favoriten en match, båda 2 gick nya rekord på kort senast, favoriten 1.24,1 (volt) Månremus 1.23,8 (auto)

Håller med om Algott i sista, felfri är han nog bara bäst men det är just det att hästen har haft en väldigt galoppfylld karriär och jag vågar inte förlita mig på denna...
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 10:24   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Absolut är Månremus en av de som ska nämnas i den avdelningen. Jag måste ju dock välja tredjehandsfavoriten som reserv här då jag inte vill få in 40% extra streckenheter på andrahandsfavoriten som aldrig kommer kunna bära 55% eller vad den i så fall landar på.

Enda faran som jag ser är dock att Bol Brage blir fastlås. Drömscenariot är ju dock att de två på start hoppar bort sig eller stryks - eller gör en Leif Witasp. Då är det ju bara rakt fram för favoriten.

Väger in lite att medan Bol Brage behåller Mats E Djuse så blir det Ludwig Wickman upp istället för Magnus A Djuse.

23.8ak skulle jag säga betyder 24.8k. Det brukar passa rätt bra på varmblod åtminstone som en lathund. Var tydligen något tung bana så det kan säkert göra några tiondelar också, men nu åt "rätt" håll.

Jag brukar ju gilla att gå mot favoriten när det känns som jämbördiga hästar eller bara liten skillnad. Här fastnade jag direkt för Bol Brage. Kollade de fasta oddsen nyss och då var det 1.90 på favoriten kontra 4.50 på Månremus!


Jo, som du säger om Algot Zonett, håller den sig i rätt gångart bara så...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 10:29   #4
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Absolut är Månremus en av de som ska nämnas i den avdelningen. Jag måste ju dock välja tredjehandsfavoriten som reserv här då jag inte vill få in 40% extra streckenheter på andrahandsfavoriten som aldrig kommer kunna bära 55% eller vad den i så fall landar på.

Enda faran som jag ser är dock att Bol Brage blir fastlås. Drömscenariot är ju dock att de två på start hoppar bort sig eller stryks - eller gör en Leif Witasp. Då är det ju bara rakt fram för favoriten.

Väger in lite att medan Bol Brage behåller Mats E Djuse så blir det Ludwig Wickman upp istället för Magnus A Djuse.

23.8ak skulle jag säga betyder 24.8k. Det brukar passa rätt bra på varmblod åtminstone som en lathund. Var tydligen något tung bana så det kan säkert göra några tiondelar också, men nu åt "rätt" håll.

Jag brukar ju gilla att gå mot favoriten när det känns som jämbördiga hästar eller bara liten skillnad. Här fastnade jag direkt för Bol Brage. Kollade de fasta oddsen nyss och då var det 1.90 på favoriten kontra 4.50 på Månremus!


Jo, som du säger om Algot Zonett, håller den sig i rätt gångart bara så...
Spikar Månremus på mitt bolag men plockade ett par stycken ifrån dig med ifall jag är fel på det
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 10:34   #5
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Spikar Månremus på mitt bolag men plockade ett par stycken ifrån dig med ifall jag är fel på det
Haha! Så komiskt det blir när man tolkar ett inlägg fel första gången man ögnar över det! Läste det (eller förstod) som att du plockade några idéer i övriga lopp av mig ifall du var snett ute. Tänkte svara att, det spelar ju ingen roll eftersom Bol Brage vinner Tänkte, det där lät för konstigt för att vara sant. Sen ramlade polletten ned.

Nu tar vi dom!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yoozoo (+7)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 10:41   #6
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1678
Standard

Inte torskar Bol Brage idag?
Xanthis Brazil tror jag också är hästen i gänget.
Everest är en varannangångare, den fäller vi idag.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 10:53   #7
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Själv har jag fått för mig att Månprinsen-avkomman Månremus ska kunna ge favoriten en match, båda 2 gick nya rekord på kort senast, favoriten 1.24,1 (volt) Månremus 1.23,8 (auto)

Håller med om Algott i sista, felfri är han nog bara bäst men det är just det att hästen har haft en väldigt galoppfylld karriär och jag vågar inte förlita mig på denna...
De möttes för två starter sen och det var relativt jämnt över mål. Men det känns som Bol Brage har en lite annan utväxling men svårt att helt sia om det. Risk att Månremus blir lite hängandes från sin start. Men det vill till att Bol Brage öppnar bättre så han kommer ut.

Senaste starten så imponerade Bol Brage klart mer än Månremus i de respektive loppen!

Värmningen på Bol Brage var okej, såg lite kantig ut men borde bli bättre!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 10:55   #8
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 050
Sharp$: 5272
Standard

Tror också på Xnathis Brazil idag. Blir kanske min chansspik. Sen tror jag på Buzzy Beater i v4-3 men låser på 4-6-12 då 12 Wasa Thunder är en jag har jagat länge så tänker inte spricka på den nu.

Lopp 2 är toköppet också, men min vinnare är VICOMTE D'INVERNE som jag hoppas hinner fram trots kort lopp nu med barfotabalans
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 10:58   #9
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 050
Sharp$: 5272
Standard

Såklart ska de skrika ut VICOMTE D'INVERNE i liven Nu rusar väl procenten...
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 10:58   #10
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Jag är dock inte det minsta orolig för galopp på Algott Zonett men det där sista loppet känns lite som ett gäng avdankade, där vissa haft ett längre uppehåll och nu åter är redo att kriga på småbanorna uppe i norr!

Algott Zonett borde vara spik men jag gillar Denali för mycket!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 11:03   #11
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1678
Standard

Får bli en sniklunch idag
Avd
1: 4 Bol Brage (10, 14)
2: 1, 4, 6, 7, 8, 11 (3, 15)
3: 1, 2, 4, 6, 9, 12 (7, 5)
4: 15 Xanthis Brazil (8, 7)
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 11:06   #12
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Favoriten Everest Sisu såg ju ruskigt fin ut i sin värmning även om det var väldigt lugnt tempo!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 11:08   #13
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Även Algott Zonett var fin i uppvärmningen! Lite stapplig men den såg likadan ut i förra loppet. Borde ha bra chans!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 11:10   #14
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Jag tycker med det ser enkelt ut idag, inte tid för några långa analyser, men kör ett system för 32 kr x10, hoppas få igen lite på det iaf!

Väldigt svårt att se det ska gå utanför det, ska vara pga galopp lr bortkörningar då och det är man ju rätt van vid iofs.. :P


Ska det smälla ngnstans är det väl i sista avd isf tror jag, då Algot inte direkt är stabil om man säger så och Arch Lane en sköring som hoppar ibland... Kan komma en smäll där. Vi får se =)

V4
Inlämnat: 2020-06-22, 11:50
Solänget
Måndag 2020-06-22
Start: 12:20
Kostnad: 320,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 10 (14, 5)
2: 4, 7, 8, 11 (1, 6)
3: 6 Everest Sisu (4, 9)
4: 7, 8 (15, 11)

2x4x1x2 = 16 rader.
16 x 10 x 2,00 kr = 320,00 kr.
Totalt: 320,00 kr.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 11:12   #15
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Mest obegriplig procent har väl nr 1 avd 2 idag ändå? 13,77 just nu, jag hade gissat på 2-3% max... är det på kusk och spår bara folk går på den skräphästen? Totalt chanslös i min bok iaf...

(Så den är det fritt fram att spika nu) =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td