Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-22, 21:42   #4
tvablaa

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7346
Standard

Tror du har en poäng där! Men enig med föregående i att det finns betydligt värre exempel.
På samma spår har jag en teori att hästarna är lika sina tränare. Kolgjinis (oavsett förnamn) hästar är hetlevrade, oberäkneliga och kan allt ibland. Berghs lite år samma håll och tjuriga rackare. Även Lugauer är i samma liga. Westholms hästar känns däremot habila men också mesiga. Tarzans hästar är lite dryga och diviga.
PUs hästar upplever jag ofta är gedigna och hyfsat jämna men utan den där riktiga hårdheten, han får inte fram någon Velvet Gio men väl en Carabinieri eller typ Sobel Jasmine igår.

Björn Goops hästar får jag inte riktigt in i modellen dock ????

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Jag har varit travnörd i ca 10 år och innan spelade jag bara sporadiskt, men så långt jag kan minnas tycker jag att Untersteiners hästar (gäller så väl Peter som Johan) har en tendens att ofta galoppera.

Jag kan ju säga att jag känner mig betydligt tryggare då jag spikat en häst som körs av Örjan Kihlström, Björn Goop eller Ulf Ohlsson.

Vet inte om det beror på hästen eller kusken, men jag inbillar mig att vissa kuskar förivrar sig. De hästar Örjan kör t.ex. galopperar nästan aldrig. Skulle tro att det beror på att han inte förivrar sig.

Någon som har någon fundering kring detta?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat