Korta tankar om omgången:
1: Står mellan 1 3 4 9 med fördel nr 4 som verkar vara en riktigt fin travare. 9an är jag inte fullt överygad om än att den är lika bra trots alla segrar, bakspår nu, brukar bli släppt till spets med Goop o vinna därifrån, värre nu... då den är mycket mer spelad än 4an så blir 4a klar utgångshäst för mig. 1 3 9 bakom.
2: Låser här på 5 8 11. Vill egentligen ha alla i avd 2 3 och 6, så jämna och svåra är loppen tycker jag med svaga/osäkra/lägesmissgynnade favoriter i allihopa.
Men det blir av förklarliga skäl lite för dyrt.. =) Så kommer ta tre hästar i alla de loppen och hoppas man rankat in vinnaren där.
3: Lås 2 3 10 . 2 bra vinstchans felfri men osäker på Lugauers form ännu, och 3an har varit väldigt bra.. samt 10 imponerade i årsdebuten och har rygg på nr 3 lr 4 direkt som båda är bra hästar... kan få ett bra lopp i säg 3e utvändigt.... farlig då!
4: SVÅRT! Är bara förnamnet.. herregud... Steker som sagt Nurmos 6a här helt, jag tar istället 3 ,7 8 9 10 11 12 13 14 och hoppas på en smäll. Varför inte nr 13 som går bra hela tiden och gillar långt. Örjan kanske man smyga in nr 11 Ediego annars som visade gryende form senast. Älskar långt.
5: Bort med favoriten här som lär köras defensivt av Örjan. Nr 6 Greenfield Aiden har fått vila, går bra efter lite uppehåll, satsas säkert framåt här, spets lr dödens, tror den vinner från båda. Svarar ngn och det går för fort vinner bakspåren 9 10 lr 11.
ALltså 6 spik ena lappen, 6 9 10 11 andra lappen
6: Samma som avd 2 och 3, blir trehästarslås på 1 4 8 här, fast jag vill ha alla.. :P
1-8 har imponerat väldigt mycket sista starterna, och 4an vet vi ju vad den kan felfri. Ngn av dessa bör vinna tycker man, men det kan smälla här... Nr 5 Mr Marvelous chansar jag bort då den var sämre sist, grymt bra innan dess i flera lopp, är den tillbaka i form kan den absolut vinna till 3%.. se upp!