Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-06-30, 08:59   #1
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 446
Sharp$: 1262
Standard

V64 Solvalla - 30 juni 2020


Funderade på avdelning 5 och Örjan Kihlström som kör 5 ALONE.

Hur ska man behandla den hästen, eller snarare den kusken?

Hästen har inte startat på ett tag. Tänker Örjan då köra passivt?
Har varit med om det tidigare att Örjan kört passivt åt just samma tränare.

Tränarnamnet Pas(s)i(v) Aiko gör heller inte saken bättre.

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2020-06-30 klockan 09:00.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 09:05   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Apropå femte avdelningen så kommer jag att jaga vidare på Dragster ifall det blir något spel. Tveksamt dock då jag ev kör bil då.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 09:23   #3
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Funderade på avdelning 5 och Örjan Kihlström som kör 5 ALONE.

Hur ska man behandla den hästen, eller snarare den kusken?

Hästen har inte startat på ett tag. Tänker Örjan då köra passivt?
Har varit med om det tidigare att Örjan kört passivt åt just samma tränare.

Tränarnamnet Pas(s)i(v) Aiko gör heller inte saken bättre.

Han brukar oftast köra passivt med de finare hästarna ja efter lång vila, här är det ju väldigt bra motstånd för Alone, samt han har Greenfield Aiden utanpå sig, den är inte kul att ha manglandes i dödens direkt.. tror Örjan släpper om han får spetsen med Alone, annars lugn start och typ 3e utvändigt, spurtar sista 300... kan såklart räcka men väldigt bräcklig favorit i mina ögon..
6 förstarankad för mig, blir det bra tempo och ngn svarar denna i spets så kommer 10 11 12 in i matchen med.. Svårt!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 09:27   #4
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

För övrigt var väl nedstrykningen till spår 1 sämsta möjliga för Super Sarah avd 2, inte så värst snabb ut och kan sitta fast hela loppet nu... en 56% som måste fällas nu!
Ser ut som en kul omgång! =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 11:57   #5
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 354
Sharp$: 1032
Standard

Alltså det är som script, föreskriven manual..

Kollade bara på lopp 1, Hills angel favorit, första tanken som dyker upp, jaha vad sitter Örjan eller Björn på för andra hands favorit då...och se där You Could Be Mine med 2 övertygande prestationer.


Frågan är, spika första, man vill ju inte "slösa" på lås. Isf fler streck...
Ceezy är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 12:44   #6
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Westholm startar Knifetown Lover, nykomling i stallet. ..."inte gått några vassare jobb"...
"tar detta som en test i första hand". Distans; 3140 m! Om det vore en fotbollsspelare skulle han ju sitta på bänken och komma in en kvart kvar. Hur ska man tänka här?
Bra häst annars?
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 13:13   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 635
Sharp$: 12712
Standard

Fina prispengar på Solvalla ikväll med 3 penningstinna Margareta lopp som lockar deltagare från när och fjärran. Nära 1.1 mille i prispengar på V64 en vanlig tisdag i juni. Helt ok att vara häst ägare nuförtiden. Eller ?
Lite funderingar inför kvällen.

Avd 1) 7 Chiffchaff har gått ganska bra i skapligt motstånd. Lite vingelläge dock och verkar trivas i fronten men är nog med på linjen med lite flyt. Verkar bortglömd. 2% är väl helt galet.
Avd 2) 3 Ghostintheshell har matchats stenhårt har väl inte övertygat i årets starter men den där Nurmos starthästar är alltid luriga.

Avd 3) 2 American Hill är en läcker Muscle Hillare. Vinner nog felfri, läget är perfekt.

Avd 4) 3 Jareth Boko. En hårding som är värd en vinst. Står nog emot länge i detta styrkeprov.
14 Knifetown Lover har bytt tränare från Wester till West Holm. Intressant debut. Vi får se om det blir större skillnad på hästens trav än den lilla förändringen på efternamnet. He,he.

Avd 5) 6 Grainfield Aiden. Har pausat 2 mån och förhoppningsvis laddat batterierna och skallen. Såg lite sliten ut i våras. Distansen och läge är kanske inte optimalt. Dessutom ganska meriterat motstånd. Men tål ju normalt att vandra i spåren. I vilket fall kul att se segerstaplaren på banan igen.

Avd 6) 1 Easy Cash. Kommer med två raka och trivs i spets. Står nog emot länge om det inte blir tokkörning från start. Finns väl flera spetskandidater.
11 Rackham får en stänkarvarning. Lite pace på loppet så kan han få det kört i halsen. Gick bra från liknade läge senast i klass 2 finalen.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 13:39   #8
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Avd 4 nr 6 Arizona Dream, gått massa kortlopp i Italien, ska nu ut över 3140 direkt.. hur tänkte Nurmos här?
Lär väl knappast anmäla om han inte tror den fixar distansen fint, men hur ska den kunna gå ut och vinna direkt här efter uppehåll på 3 mån? Streckad på över 20%%???

Läser folk bara Kontio/Nurmos och kör autostreck lr?
Jag steker den helt och kan man höra h2h mot den på ngn sida ska de liras stenhårt på motståndarn kan jag säga.. herregud....
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 13:56   #9
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Korta tankar om omgången:

1: Står mellan 1 3 4 9 med fördel nr 4 som verkar vara en riktigt fin travare. 9an är jag inte fullt överygad om än att den är lika bra trots alla segrar, bakspår nu, brukar bli släppt till spets med Goop o vinna därifrån, värre nu... då den är mycket mer spelad än 4an så blir 4a klar utgångshäst för mig. 1 3 9 bakom.


2: Låser här på 5 8 11. Vill egentligen ha alla i avd 2 3 och 6, så jämna och svåra är loppen tycker jag med svaga/osäkra/lägesmissgynnade favoriter i allihopa.
Men det blir av förklarliga skäl lite för dyrt.. =) Så kommer ta tre hästar i alla de loppen och hoppas man rankat in vinnaren där.

3: Lås 2 3 10 . 2 bra vinstchans felfri men osäker på Lugauers form ännu, och 3an har varit väldigt bra.. samt 10 imponerade i årsdebuten och har rygg på nr 3 lr 4 direkt som båda är bra hästar... kan få ett bra lopp i säg 3e utvändigt.... farlig då!


4: SVÅRT! Är bara förnamnet.. herregud... Steker som sagt Nurmos 6a här helt, jag tar istället 3 ,7 8 9 10 11 12 13 14 och hoppas på en smäll. Varför inte nr 13 som går bra hela tiden och gillar långt. Örjan kanske man smyga in nr 11 Ediego annars som visade gryende form senast. Älskar långt.


5: Bort med favoriten här som lär köras defensivt av Örjan. Nr 6 Greenfield Aiden har fått vila, går bra efter lite uppehåll, satsas säkert framåt här, spets lr dödens, tror den vinner från båda. Svarar ngn och det går för fort vinner bakspåren 9 10 lr 11.
ALltså 6 spik ena lappen, 6 9 10 11 andra lappen



6: Samma som avd 2 och 3, blir trehästarslås på 1 4 8 här, fast jag vill ha alla.. :P
1-8 har imponerat väldigt mycket sista starterna, och 4an vet vi ju vad den kan felfri. Ngn av dessa bör vinna tycker man, men det kan smälla här... Nr 5 Mr Marvelous chansar jag bort då den var sämre sist, grymt bra innan dess i flera lopp, är den tillbaka i form kan den absolut vinna till 3%.. se upp!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 13:58   #10
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 635
Sharp$: 12712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Avd 4 nr 6 Arizona Dream, gått massa kortlopp i Italien, ska nu ut över 3140 direkt.. hur tänkte Nurmos här?
Lär väl knappast anmäla om han inte tror den fixar distansen fint, men hur ska den kunna gå ut och vinna direkt här efter uppehåll på 3 mån? Streckad på över 20%%???

Läser folk bara Kontio/Nurmos och kör autostreck lr?
Jag steker den helt och kan man höra h2h mot den på ngn sida ska de liras stenhårt på motståndarn kan jag säga.. herregud....
Håller med ang. Nurmos hästen. Hårt betrodd på flera tipssidor. Visserligen är loppet vidöppet och håller ganska låg klass men 20% och klar andrahandare känns helt galet. Upp till bevis !!!
Psst Peter Highness är en distansgynnad filur som jag glömde nämna tidigare.
Är nog min första häst och måste streck.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 15:01   #11
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Mina pengar lägger jag på:

You Could Be Mine
Ghostintheshell
American Hill
Jareth Boko
Dragster
Gulfstream Am

Men såg nu att Dragster är anmäld med skor så det var ju inte bra.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 15:03   #12
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Håller med ang. Nurmos hästen. Hårt betrodd på flera tipssidor. Visserligen är loppet vidöppet och håller ganska låg klass men 20% och klar andrahandare känns helt galet. Upp till bevis !!!
Psst Peter Highness är en distansgynnad filur som jag glömde nämna tidigare.
Är nog min första häst och måste streck.
Ah den är tidig, jämnt svårt lopp, skulle jag ranka det hade jag nog sagt 3 13 8 11.. men som sagt det är jämnt mellan 8-10 hästar, gäller nog att strecka på

Det enda man inte hoppas på är ju att de släpper 6an till spets och låter den köra i typ 1 20 i 2000 m.. då kan den ju rinna undan.. har hänt förr tyvärr :/
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 15:12   #13
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 635
Sharp$: 12712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Ah den är tidig, jämnt svårt lopp, skulle jag ranka det hade jag nog sagt 3 13 8 11.. men som sagt det är jämnt mellan 8-10 hästar, gäller nog att strecka på

Det enda man inte hoppas på är ju att de släpper 6an till spets och låter den köra i typ 1 20 i 2000 m.. då kan den ju rinna undan.. har hänt förr tyvärr :/
Nja får Kajan iväg Jareth i volten utan strul så tar han nog piken och kör så länge lampan lyser. Jorma har nog fullt upp med att få iväg Ferrarin i volt.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 15:16   #14
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 74
Sharp$: 3151
Standard

V64 Solvalla


En lurig omgång där många av favoriterna ska försöka att fällas!
Bästa spiken: Avd 2 nr 3 Ghostintheshell. I min bok klar spetsfavorit o då innebär det positions problem för 2an! Spets o slut!

Spik nr 2 Avd 3 Blir American Hill! Spetsar o vinner vid felfri avgång o jag hoppas o tror att hästen håller sig på benen.

Låset Avd 1. 4,9
Hoppas att utgångsläget gör att 4an kan vinna loppet mot favoriten.
4an kan nog rekord sänka en del o det behövs för att besegra favoriten i loppet.

Avd 4 långloppet.
Streckar i första hand nr 3,6,7,14!
Nyförvärv nr 6,14 hos Nurmos o Westholm.
Nurmos brukar ha dom i ordning direkt o en av Kontios starka sidor är lång lopp!
Intressant debut! Kan vara en spik om den utvecklas i Nurmos regi!

Lopp 5. DD1.
Ett lurigt lopp med hästar som pausat o inte har dokumenterad form.
Här kommer jag att gardera på o hoppas det skräller. Nr 2 Melander o barfota! Se upp! Mest bevisad form har nr 11 Urban Kronos ! Kan avsluta vasst! Hill Street blev för het senast o bättre distans nu o bra startryggar! Får ett bra lopp! Dragster till ledningen? Borde köras där! Kan ju inte släppa på
Kort till pansarvagnen nr 6 eller årsdebuterande nr 5?

Lopp 6 DD2.
Intressant spetsstrid att vänta mellan nr 1&6! Den som spetsar o får bestämma en bit kan vinna loppet. Men bästa hästarna i loppet är nr 4 o 8! Funkar nr 4 så bör den ha toppchans att vinna ikväll! Garderar med några fler för att hoppas på lite utdelning med 2,3,5,11.

God Tur o Lycka till med era tankar o funderingar inför kvällens tävlingar:-)
Kackerlackan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 15:31   #15
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17408
Standard

Jag håller med er som redan nämnt Jareth Boko, det loppen den gjorde senast borde räcka långt i det här gänget! Hästen galopperade tidigt från startvolten och hamnade bakom 40m tilläggs hästarna så som t.ex. Mack Dragan & Dragster MEN var före dessa i mål ändå!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td