Citat:
Ursprungligen postat av rotagg
Notera att dödenshästen går bättre sista biten än den som leder. Vilket innebär att han aldrig fått chansen om han inte gjort sig plats. Hade det bara varit andrasituationen hade det varit tveksamt, men iom att han gör sig plats i två omgångar finns det i min lilla värld inget annat än en diskning...
|
Vad då gör sig plats - ser du att "dödenhästen" behöver röra sig, utåt, ens 1 cm i sidled när den senare, diskade vinnaren går ut? Nej, det gör du inte för det sker ej - han rör inte "dödenshästen" och därmed ingen störning. Jag har inte hört något om att det skulle finnas någon sorts millimeter eller centimetergräns för när man får gå ut - antingen är du på bakomvarande ekipage i liknande situationer eller så är du det inte - i detta fall snuddade han inte ens.
Egentligen är detta enskilda fall skit samma, då det är en enhetlig bedömning jag och de flesta av oss är ute efter - inte en godtycklig bedömning om att ex. "han hade säkerligen hunnit/ej hunnit fram iom detta" - vad är det för djävla spådomar man håller på med???!!!