Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit
[/B]
Min fetning: Men, med denna inställning till det hela så blir det just det du inte vill ha - för vem skall bedöma om det funnits plats att gå ut? Jo, klantarna i tornet och så är vi tillbaks på ruta ett då det enkom blir en godtycklig från bandomare, till bandomare emellan att avgöra...
Det är vidare alla "om och men" vi vill bort i från - vi är på samma sida här, det förstår jag, det är bara nyanserna som skiljer oss åt...

|
Vem ska bedöma att det eventuellt förfördelade ekipaget inte störs? Eller inte hade kunnat utnyttja SITT spår bättre ( genom att öka farten ) om den andre inte påbörjat spårbytet?
Då det knappast kommer att bli aktuellt med något slags "Hawkeye" med en maskinell bedömning så är även du tillbaka till ruta ett. Det blir en bedömningsfråga även där.
Men något som vi ÄR ( hoppas jag? ) överens om är att det borde vara brottet man blir diskad för och inte för att man ( enligt domarna ) inte hade kunnat vinna ändå? För den bedömningen är ju helt omöjlig att göra på ett konsekvent sätt.