Visa ett inlägg
Gammal 2020-07-13, 14:41   #26
AmaerildeRimfrost

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Skulle aldrig spela och reducera bort vissa rader som kan ge dig miljonerna - tänk att det endast behövs en sådan omgång i ditt liv och du är hemma. Kan garantera att om jag nu efter 25 år började ta bort potentiella "högvinstrader" så skulle det inte ta mången veckor innan jag skulle suttit där som ensam och 55 miljoner rikare - aldrig att jag gamblar även med detta - att få 7 rätt är svårt nog...
Nu tänker du fel! När du reducerar så tar du ju bort rader som du inte vill spela. Du kan ju t ex ställa in att max två hästar _under_ 1% får vinna. Du kanske har med sådana hästar i fem olika avdelningar, i snitt tre i varje. Vinner tre sådana har du reducerat bort dig men hur stor är sannolikheten för att det ska inträffa?

Leker vi med tanken att det är en segerchans på en på hundrafemtio på var och en av dessa så sker det här en omgång på 125 000 försök. Vi säger att du spelar V75 varje gång och att det är runt 70 sådana tävlingar per år. Det krävs då 1785 omgångar innan just det här har inträffat! Lever vi i snett till 85 år och vi får spela från 18-årsdagen så behöver vi 26 liv för att det här ska inträffa! När det väl inträffar måste du dessutom hitta vinnarna i de fyra övriga avdelningarna dessutom! Då lär du ju dock dra hem storkovan.

Att endast två vinner kommer ske vart 35 år ungefär!

Om jag nu räknat rätt i all hast!

Så nog kan man reducera bort rader som ger miljoner ifall man tycker sannolikheten för att det ska inträffa är för liten. Finns mängder med rader som betalar bra (miljoner) och som vi tror mer på som är mer spelvärda - enligt mig!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat