Min tidiga tanke i första var också Fender. Men det låter ju verkligen från tränaren att det kommer beordras släpp. Det är det man har att gissa på, vad han ger för ramar åt kusken där. Är ju väldigt lågt streckad ändå, stannar han på den nivån är han värd att peta med trots stora risken att de kör sig fast. 6,8,9 i övrigt bör räcka väldigt långt.
I andra är det en hygglig skrällpropp med 1600 och volt. Halva gänget behöver man nog strecka för att sitta säkert.
Håller också Lina som förstahäst i stoderbyt. Men vill nog ha hela Tjomsland-trojkan med bakom. Och även Perssons för han ska ändra en hel del där och har minst sagt rutin att ställa iordning dem till de stora uppgifterna!
Bara 10 hästar med i långloppet nu och jag undrar om det inte blir utslagsgivande med litet fält för Donners Am. Dock är både Buzzer och Knifetown väldigt streckintressanta på mellanvolten. Trots garantispets har jag lite svårt att se Peter Highness hålla undan när mycket hårdare hästar sitter så tätt på.
Lome Brages rad ser inte så rolig ut nu, men det finns orsaker. Ser också spets och slut på den "som vanligt" och jag tror det är väl över 50% vinstchans. Såklart man hellre sett ett halvvarv kortare, men Örjan gör nog om detta till ett sprinterlopp. Det värsta hotet är väl att Ove A skulle kunna få för sig att mangla dödens och bjuda in någon spurtvinnare bakifrån.
Grymt intressant med både Ohlsson och barfota på Dragon Mearas. Blir det barfota är det nog förstahästen för mig. Brunello nedstruken ett spår och är väl motiverad favorit. Lås här möjligen.
Här tror jag allt hänger på kuskarnas taktik. Svarar Dagfinn med Järvsö Elling tror jag den har hyfsad chans att hålla undan. Den stora frågan är om de vill vinna loppet eller hellre spelar säkert och släpper till favoriten. Låset ihop med Havglimt är nog urstarkt! Men vid spik måste det bli Elling, det kan inte skilja i närheten så mycket som spelet visar.
Lite synd att Jagger blev struken i sista för den favoriten hade jag tänkt helsteka nu när han möter några tuffa konkurrenter med bra lägen. 2,4,5 ett riktigt starkt lås. En riktig rysare är Xanthis Brazil!