Citat:
Ursprungligen postat av Basse
Angående Bastian så är han inte vidare startsnabb. Kollade den enda starten han haft springspår från tillägg tidigare och då vart Hanna hängandes i spåren länge innan man till slut släpptes ner i andra utvändigt.
Det är mer en häst som är stark än snabb och kan komma in i matchen om de kör för fort där framme eller om Hanna bara fortsätter att köra tills hon till slut är i dödens eller t.om pressar sig till spets. Men hon lär inte komma dit speciellt tidigt så någon annan lär gynnas om hon kör fullt hela vägen. Tål ju att gå 12 tempo länge.
Jag är kluven till Bastians chanser. Hästmässigt duger han bra men jag får inte till troligt loppscenario som kommer att passa idag.
Antingen rinner de undan där framme eller så är det troligt att Bastian får den otacksamma uppgiften att dra fram MT Oscar.
Speedy Vici eller Ups Face från ledning eller så kommer Bastian och MT Oscar in i matchen och de ska vara klassen bättre än de där framme.
2,3,10,11 är ju en jättetråkig lösning av loppet.
Måste jag ta en av dem får det bli M.T Oscar.
Jag tror Hannas är så seg i starten att M.T Oscar hinner ut ett spår och kan avancera fram i rygg på Bastian när han går på i tredjespår.
|
Bra tugg om loppet, men betänk också att de kommer lätt gå en låg 14-tid där framme - då skall det mycket till för att de tar 20-30 meter från tillägg. Betänk också att som du säger att enkom en kommer få den draghjälp som behövs - resten chansar invändigt. Tyvärr, kanske han måste ta en safety-start med MT Oscar och då är tio meter direkt tappade, samt att de kör om spets där framme och vips så är det 40 meter de skall ta in... Det händer inte, då det inte bara är 1, eller 2 utan 3 kusar som är kapabla kusar längst fram, från start... Dessutom skall Ecce (en kusk jag älskar) träffa starten perfekt i svenskt volt och själv i voltningen och detta är inte enkelt...
Nej, detta vinner någon där framme - förhoppningsvis UPS Face, som antingen får ledningen eller ett bra lopp!