Visa ett inlägg
Gammal 2020-08-19, 20:46   #1
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Visst var det bättre förr....

Kan inte låta bli att visa en video från Dannero 1961 (jag var där!!)

https://www.youtube.com/watch?v=Huawf7qX05M Tid 8 minuter

Kunde vara upp till 5ooo åskådare på vardagstravet i norrland på den tiden. Rivlappstidensom många kallar den. På den tiden var det socialt. Man träffades, umgicks och spelade emellanåt. Jag har fått på käften av många här på sharps för att jag lovordat gamla goda tiden. Förenklat var det inte så mycket att hålla reda på.Hur kördes den senast. Kördes bort (för att stanna i klassen). Det gällde att titta på propparna på den tiden. "Tål bara en tredjeplats", Vanlig fråga på stallbacken när man träffade andra kuskar/tränare. Kör ni idag? Svar; Nä vi har bättre lopp på Hagmyren nästa helg....Självklart satt man inne med info som var värda hur mycket som helst. Det gällde att ha kontakt med folk på andra norrlandsbanor för att kolla om nån anmält deltagande. Man maxade aldrig spelen, fick vara hur klara som helst så satt man vanligen 50 kr på 60-talet. Idag finns 40-50 parametrar som man ska hålla ordning på. Spår och sånt där var ingen avgörande faktor. Huvudlag?, äsch. bla bla bla. Bäst jag slutar nu innan alltför många retar upp sig, Tack VALO som sände mig videon!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abborre (+50), joppe59 (+11), Kgrh (+10), mikaels (+5), solkusten (+10), Fulsprit (+10), boozty (+100), valo (+100), criba (+10)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat