Jag fick fram flera bra sätt, olika bra till olika saker som jag ser det.
Följande formler funkade bra FÖR MIG:
Typ 1:
insatsökning per förlust = (antal units man max vill satsa per bet - 1) / max förväntat antal förluster i rad
Så om man till exempel vann på sitt förra spel, eller det är första spelet så satsar man 1 unit. Säg att man förlorar, då ökar man med talet man fick ovan, till exempel 0,25 till 1,25. Förlorar igen, öka till 1,5 osv tills man vinner. Då börjar man om på 1. Detta gör att man förhoppningsvis inte behöver satsa mer än sitt maxbet, men ändå ökar insatserna sakta vid förlust.
Typ 2:
insats = min(ditt maxbet; max(bankrulle / 100; startrulle / 100))
Altså, betsizen varierar mellan en hundradel av startrullen och din maximuminsats. Fördelen är att när det går dåligt i korta perioder så blir aldrig bettet mindre än ursprungsbettet vilket gör att förluster snabbare tas igen än om man minskat bettet vid förlust, men samtidigt aldrig större än man är bekväm att satsa, oavsett rullstorlek. Det normala bettet, om det varken går i botten eller tak, blir därför en hundradel av rullen. Nackdelen är att vid långa förlustserier kan mycket av rullen gå åt, det är därför noga att välja rätt delare (100 i detta fallet) beroende på max förväntat antal förluster på raken. Fördelen är att nettovinsterna ökar exponentiellt tills dess man når sin maxinsats.
De två jag tyckte funkade bäst. Ej testat kellys än, då jag kör på rörliga odds blir det jobbigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|