Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket
Dagens bästa värde finner jag i att spika 6 Viking D'Hermes till 16% i tredje!
Det är otroligt värde! Dagens största favorit 3 Slide So Easy till ofattbara 60% har väl i ärlighetens namn sina bästa dagar bakom sig även om den är inne i en formtopp med tre raka segrar. Det är dock i danskt slentriantrav även om förra loppet var danskt mästerskap men hur fan mycket säger det egentligen? Jag tycker rent generellt att danskt trav är en ankdamm av dåliga tränare och kuskar vilket visar sig gång efter annan när dom åker över till Sverige för att möta motstånd. Visst en toppindivid vinner ett och annat lopp på Jägersro eller Åby en vardagskväll men när motståndet vässas till står dom sig slätt! Kuskarna är också taktiskt obegåvade!
Nu möter dagens största favorit en fransk häst i form som har stångats mot världseliten till och från! Dessutom är Vikingen både snabb och stark! Jag tror att skillnaden mellan danskt och franskt trav kommer att bli pinsamt påtagligt i eftermiddag!
Vikingen kan mosa den danska mästaren från dödens över kort distans! Det är min övertygelse men det finns gott hopp om att det blir ännu bättre! En spets och slut-kross och vinst med 20 meter! Jag tror nämligen att 4 Bali kan överflygla favoriten och då är det bara för fransosen att följa med och överta! Det är ofta bättre att komma utifrån på fyllebanan och spår 6 är faktiskt bra!
Jag tvekar inte en sekund att spika årets värde! Såvida hästen inte är halt i värmningen...
|
Är beredd att skriva under på detta. Startsnabbheten och kunnandet som den här gamlingen visade när han hängde med kanonerna senast på Mons bör räcka jättelångt här!
https://www.youtube.com/watch?v=anA7zfpKsFk