Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241
Du kanske ska vara försiktig med vad du önskar. Om Dennis på Brasco och Målarn m fl redan nu krossar allt med sina babianer, vad skulle de då inte kunna uträtta med reducerade rader med enbart "spelvärde"?
|
Att lira 24st ombudslappar till varje omgång är ju till viss del lite som att lira reducerat. Kalla det bombmatta om det låter bättre. En sak är säker, det finns inte någon som helst ambition att gå plus på totalen. Det ingår inte ens i kalkylen. Är väl kanske det som gör mest ont i mig när jag tänker efter. Jag skulle aldrig ha mage att medvetet jobba på det sättet.
Det riktigt intressanta är när dessa herrar sitter i pressen och skrävlar om att de "lirar allt efter samma rank" och "råkade tyvärr missa köpa egen andel i just DEN lappen just den HÄR gången" ingen ens ifrågasätter de uttalandena.
De spelar inte för att gå plus. De spelar för att omsätta.
Märkligt i sammanhanget är dock att det inte blev mer rabalder nu i våras då ATG ensidigt sänkte provisionerna från 10-6%. Hade någon plockat bort 40% av mitt levebröd hade åtminstone jag låtit väsentligt mer än Widén, Dennis och Co gjort.
Vi pratar om riktigt stora pengar dessa herrar förlorade på ett bräde...
Personligen är jag lite inne på att ge upp fajten mot flervarvningen även om jag tycker den är grotesk. Folk verkar helt enkelt inte bry sig.
Att fortsätta önska att varvräknaren (som finns redan idag men inte används!) visas för kund kommer jag dock aldrig sluta med. Det tycker jag är ren och skär hyfs. Våga stå för den produkt man säljer. Om nu ingen bryr sig om att lapparna varvas 50 ggr, vad är det då som är så jobbigt med att visa det?