Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-08-31, 14:06   #301
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Okej, så då är det alltså okej att vara vilseledande i den information som ges ut eller att bara berätta delar av den - så länge den information som underhålles ”torde vara allmänt känd”. Vilket det knappast är. Och ändå stor skillnad på en varvad lapp 5 gånger jämfört med 45 gånger. Sjukt resonemang, förstår inte riktigt vad ditt incitament är till att stånga dig blodig och försvara ansvariga butiker och ATG till graven. Bara inse att du är mer intresserad av pajkastning och oseriöst dravel är saklig diskussion.
Nej, jag är inte intresserad av pajkastning, jag är intresserad av hur saker fungerar i praktiken. Det är ingen som vet hur många andelar och varv det blev förrän starten i första avdelningen har gått. Det är inget som hindrar någon att göra ett identiskt system kallat "Ombudets rövarsystem 2" och börja varva det också.

Den enda relevanta informationen man kan lämna är "systemet kan komma att lämnas in mer än en gång", vilket troligen förvirrar fler än det hjälper.

Pratar man med ombuden så gjorde de flesta när man kunde ta 10% i provision ett eller flera större "exklusiva" system som inte varvades, men med den nya provisionen på 6% så finns det inte riktigt utrymme för att låta sådant ta plats i marknadsföringen. 6% provision kräver stor omsättning och relativt lite administration för att det skall bli lönsamt, annars får man sälja något annat.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-31, 14:23   #302
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Är inte insatt i andelssystemvärlden, men antar att det för merparten av andelssystemläggarna är viktigare att hålla kunderna nöjda än att kunna visa på positiv ROI. Jag antar att det i de flesta fall är matematiska system som spelas, där man betalar för en stor mängd rader som innehåller flera betrodda hästar som har streckprocent som överstiger vinstchansen.

Tänker att det är svårt för exempelvis en tobaksaffär eller en publik expert att få kundstocken att köpa att man helt tar bort en häst som har 30 procents chans att vinna men är spelad till 50 procent av insatserna och därmed löper risk att missa en ganska lätt 7-rättsvinst, trots att den inte ger så mycket betalt som sannolikheten för detta utfall borde kräva.

Därför borde andelssystemens existens för den ambitiöse V75-spelaren vara mer av godo än av ondo, eftersom det helt enkelt ökar omsättningen på rader som man ändå inte själv skulle betala för. Trots att man då alltså i vissa fall löper risken att man kan få en 7 rätts-utdelning som på Halmstad i november 2013 i exemplet ovan.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-31, 14:45   #303
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37805
Standard

Jag har föreslagit ATG flera gånger att de borde införa en funktion där man kan göra reducerade system. Tyvärr verkar de inte så intresserade av det. Nästa steg kunde i så fall ha varit att låta folk reducera tillsammanssystemen. Då skulle det bli intressant på riktigt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-31, 14:46   #304
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Är inte insatt i andelssystemvärlden, men antar att det för merparten av andelssystemläggarna är viktigare att hålla kunderna nöjda än att kunna visa på positiv ROI. Jag antar att det i de flesta fall är matematiska system som spelas, där man betalar för en stor mängd rader som innehåller flera betrodda hästar som har streckprocent som överstiger vinstchansen.

Tänker att det är svårt för exempelvis en tobaksaffär eller en publik expert att få kundstocken att köpa att man helt tar bort en häst som har 30 procents chans att vinna men är spelad till 50 procent av insatserna och därmed löper risk att missa en ganska lätt 7-rättsvinst, trots att den inte ger så mycket betalt som sannolikheten för detta utfall borde kräva.

Därför borde andelssystemens existens för den ambitiöse V75-spelaren vara mer av godo än av ondo, eftersom det helt enkelt ökar omsättningen på rader som man ändå inte själv skulle betala för. Trots att man då alltså i vissa fall löper risken att man kan få en 7 rätts-utdelning som på Halmstad i november 2013 i exemplet ovan.
Ja, men nej.

Ja. Överlag är det ingen superdålig sak att företeelsen existerear. Vi har inte tillräckligt med information för att göra en fullständig och korrekt analys men sannolikheten att det inte skulle vara ( en viss marginell då det även finns relativt många tillräckligt skickliga spelläggare i den där gruppen ) EV+ för alla andra är låg.

Men nej. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om "min V75-omgång i livet" sammanfaller med en mångflervarvad fullträff. Att dela potten på 25 när det "borde" vara delat på 2 vill jag inte vara med om.


@Viroid Arbetsinsatsen för att driva Ombudsandelar och att vara spelläggare är synnerligen överdriven. 6% påslag är högt det med.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-31, 14:48   #305
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag har föreslagit ATG flera gånger att de borde införa en funktion där man kan göra reducerade system. Tyvärr verkar de inte så intresserade av det. Nästa steg kunde i så fall ha varit att låta folk reducera tillsammanssystemen. Då skulle det bli intressant på riktigt.
Återigen.

Tillsammans-system går utmärkt att spela med spel-fil och reducerade system.

Butiksandelar och Tillsammans är inte längre synonymer.

För butiksandelarna gäller att de inte kan spela reducerade system.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-31, 15:25   #306
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 777
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Återigen.

Tillsammans-system går utmärkt att spela med spel-fil och reducerade system.

Butiksandelar och Tillsammans är inte längre synonymer.

För butiksandelarna gäller att de inte kan spela reducerade system.
Nja, om de trixar lite och håller det enkelt, så kan faktiskt butiksandelarna spela reducerat. Nedan från i lördags.

__________________
Sharp dressed man
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-31, 16:44   #307
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Nja, om de trixar lite och håller det enkelt, så kan faktiskt butiksandelarna spela reducerat. Nedan från i lördags.

Fast det är ju fullt möjligt med total röra också.

Den där "quick-fixen" är ganska långt ifrån att lämna in ett hyggligt optimerat fil-spel.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-31, 17:09   #308
 
hakan11241s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 265
Sharp$: 3470
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag har föreslagit ATG flera gånger att de borde införa en funktion där man kan göra reducerade system. Tyvärr verkar de inte så intresserade av det. Nästa steg kunde i så fall ha varit att låta folk reducera tillsammanssystemen. Då skulle det bli intressant på riktigt.
Du kanske ska vara försiktig med vad du önskar. Om Dennis på Brasco och Målarn m fl redan nu krossar allt med sina babianer, vad skulle de då inte kunna uträtta med reducerade rader med enbart "spelvärde"?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), jomtien (+10)
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-31, 17:56   #309
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37805
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Du kanske ska vara försiktig med vad du önskar. Om Dennis på Brasco och Målarn m fl redan nu krossar allt med sina babianer, vad skulle de då inte kunna uträtta med reducerade rader med enbart "spelvärde"?
Jag vill såklart ha det för min egen skull. Då kan jag tänka mig att starta ett tillsammanssystem själv.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-31, 18:17   #310
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag vill såklart ha det för min egen skull. Då kan jag tänka mig att starta ett tillsammanssystem själv.

Tillsammansystam kan alla starta och där finns redan filspel. ( Men för dem finns ingen ombudsavgift att ta del av. Man får nöja sig med möjligheten att kunna spela stora system där man själv rimlig mindre andel. )

Butiksandelar kan inte filspela. Och även om de skulle kunna det så skulle du inte kunna "starta eget butiksandelssystem" utan att vara kopplad till ett befintligt fysiskt ombud.


Varför verkar det vara så svårt att hålla isär Tillsammans-system och Butiksandelar?

Det är ju två helt olika företeelser ( som visserligen inte fram till alltför länge sedan delade sajt, men inte längre.... )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-31, 18:19   #311
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9040
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Du kanske ska vara försiktig med vad du önskar. Om Dennis på Brasco och Målarn m fl redan nu krossar allt med sina babianer, vad skulle de då inte kunna uträtta med reducerade rader med enbart "spelvärde"?
Att lira 24st ombudslappar till varje omgång är ju till viss del lite som att lira reducerat. Kalla det bombmatta om det låter bättre. En sak är säker, det finns inte någon som helst ambition att gå plus på totalen. Det ingår inte ens i kalkylen. Är väl kanske det som gör mest ont i mig när jag tänker efter. Jag skulle aldrig ha mage att medvetet jobba på det sättet.

Det riktigt intressanta är när dessa herrar sitter i pressen och skrävlar om att de "lirar allt efter samma rank" och "råkade tyvärr missa köpa egen andel i just DEN lappen just den HÄR gången" ingen ens ifrågasätter de uttalandena.

De spelar inte för att gå plus. De spelar för att omsätta.

Märkligt i sammanhanget är dock att det inte blev mer rabalder nu i våras då ATG ensidigt sänkte provisionerna från 10-6%. Hade någon plockat bort 40% av mitt levebröd hade åtminstone jag låtit väsentligt mer än Widén, Dennis och Co gjort.

Vi pratar om riktigt stora pengar dessa herrar förlorade på ett bräde...

Personligen är jag lite inne på att ge upp fajten mot flervarvningen även om jag tycker den är grotesk. Folk verkar helt enkelt inte bry sig.

Att fortsätta önska att varvräknaren (som finns redan idag men inte används!) visas för kund kommer jag dock aldrig sluta med. Det tycker jag är ren och skär hyfs. Våga stå för den produkt man säljer. Om nu ingen bryr sig om att lapparna varvas 50 ggr, vad är det då som är så jobbigt med att visa det?

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10), jomtien (+10), Rob (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-31, 18:26   #312
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37805
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Tillsammansystam kan alla starta och där finns redan filspel. ( Men för dem finns ingen ombudsavgift att ta del av. Man får nöja sig med möjligheten att kunna spela stora system där man själv rimlig mindre andel. )

Butiksandelar kan inte filspela. Och även om de skulle kunna det så skulle du inte kunna "starta eget butiksandelssystem" utan att vara kopplad till ett befintligt fysiskt ombud.


Varför verkar det vara så svårt att hålla isär Tillsammans-system och Butiksandelar?

Det är ju två helt olika företeelser ( som visserligen inte fram till alltför länge sedan delade sajt, men inte längre.... )
Som sagt: jag vill ha reduceringsmöjligheter direkt via ATG istället för program som Copema m.fl. och jag pratar om tillsammanssystem och inte några butikssystem.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-31, 18:43   #313
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Som sagt: jag vill ha reduceringsmöjligheter direkt via ATG istället för program som Copema m.fl. och jag pratar om tillsammanssystem och inte några butikssystem.
Ok. Du drog då till med bottenskrapet av reduceringsprogram också...

Beror det på val av datorplattform där du inte har möjlighet att använda Windowsbaserade program eller är det en fix idé om att det ska göras direkt på atg.se?

Hyggligt enkla webläsarvarianter finns ju som gratisalternativ där du. helt gratis, med klick i webläsaren kan lämna in reducerade system till Tillsammans via t ex www.speltjanst.se



Det du vill ha finns redan för alla praktiska syften, förutom att det inte går utan att man går ett litet steg utanför just www.atg.se
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-31, 18:47   #314
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37805
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ok. Du drog då till med bottenskrapet av reduceringsprogram också...

Beror det på val av datorplattform där du inte har möjlighet att använda Windowsbaserade program eller är det en fix idé om att det ska göras direkt på atg.se?

Hyggligt enkla webläsarvarianter finns ju som gratisalternativ där du. helt gratis, med klick i webläsaren kan lämna in reducerade system till Tillsammans via t ex www.speltjanst.se



Det du vill ha finns redan för alla praktiska syften, förutom att det inte går utan att man går ett litet steg utanför just www.atg.se
Jag vill ha ett integrerat reduceringsverktyg där man kan reducera på allt, dvs. att max 2 12-spår får gå in, att Goop ska vinna 1-2 lopp, Örjan 0-2 lopp etc. Och så självklart ABC-rakning och det övriga.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-31, 18:58   #315
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag vill ha ett integrerat reduceringsverktyg där man kan reducera på allt, dvs. att max 2 12-spår får gå in, att Goop ska vinna 1-2 lopp, Örjan 0-2 lopp etc. Och så självklart ABC-rakning och det övriga.
Ok. Och jag vill ha en ny supermodell varje natt.

Vad är poängen med att det måste vara integrerat i just www.atg.se? För att du anser att det "borde vara det"? Och är det inte integrerat så tänker du inte befatta dig med några andra lösningar?

Det finns ca 11189955 andra detaljer som ATG kommer att prioritera framför att utveckla en integrerad reduceringsfunktion som innehåller "allt". Och jag förstår dem.

Det skulle det aldrig det aldrig att gå att hålla alla nöjda med tanke på hur många varianter av det finns av "allt". Sedan är det ett strategiskt val att inte vilja sköta den support som skulle behövas.

Den enda realistiska integrerade reduceringsfunktion som du bör förvänta dig är helt vanliga u-rader staplade på varandra. U-rader som du får skapa helt själv.

Att ATG skulle presentera en komplett integrerad reduceringsfunktionalitet "inklusive allt" inom 20 år skulle jag inte spela en femkrona ens till 1000 ggr pengarna. Det tillhör helt enkelt saker de vare sig har tid med eller vill pyssla med.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td