Att hantera förluster
Alla vet att inte varje spel kommer att vinna och det tror jag att vi alla accepterar. Vi vet också att varje dag eller till och med vecka inte kommer att visa gröna siffror, och det accepterar vi också.
Frågan är hur vi hanterar de perioder där det verkligen känns som att allt vi spelar förlorar. De röda siffrorna i ens spread är kvar dag efter dag.
Man tycker att man gör allt rätt. Spelar till bra odds, ryggar endast vinnare och håller bra koll på rullen. Kanske sitter man ändå där på kvällen och kallsvettas när man inser att det sista målet i tom kasse förstör ens underspel och innebär att man är -20 units.
Hur hanterar ni losing streaks? Hur känns det de dagar när ni får sitta och trycka på den röda knappen i spreadsheetet gång på gång? Har ni några tips till andra som kan hjälpa dem att klara av dessa perioder?
Personligen började jag spela ungefär samtidigt som Sharps kom ut. Det handlade då om någon hundralapp per spel och jag satt och (precis som många andra här inne) ryggade massvis av WD i sporter som jag personligen då inte hade någon koll på överhuvudtaget. När han hade en dålig period där i våras så satt jag uppe på nätterna och följde ESPN slaviskt och hade problem med att sova när spelen hade torskat. Katastrof med andra ord.
Nuförtiden har ett par hundralappar blivit ett par tusenlappar och jag har även lyckats med att skapa distans till resultaten. Jag spelar ju mycket på fotboll och då mycket av det spelas på lördagseftermiddagarna så ser jag helt enkelt till att göra något annat då. Antingen är man ute och gör något helt annat eller så klickar man bort livescoren och drar upp en film. Jag förstår absolut tjusningen i att titta på matcherna och att jobba in dem i chatten, men det gäller ju bara när man vinner. Att höra livescorens målpling när förlusterna kommer är inte lika roligt.
Det tänket jag själv försöker använda är att helt enkelt inse att det handlar om det långa loppet. Jag kanske förlorade idag, men spelen hade värde och man kan inte vinna allt, det kommer att jämna ut sig i det långa loppet osv..
Varje enskild match kanske inte är så viktig trots allt.
Så, er tur, hur hanterar ni era förluster?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: speedmagic (+1)
|