Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-24, 03:12   #1
 
Exaktes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 74
Sharp$: 307
Standard

Att hantera förluster


Alla vet att inte varje spel kommer att vinna och det tror jag att vi alla accepterar. Vi vet också att varje dag eller till och med vecka inte kommer att visa gröna siffror, och det accepterar vi också.

Frågan är hur vi hanterar de perioder där det verkligen känns som att allt vi spelar förlorar. De röda siffrorna i ens spread är kvar dag efter dag.

Man tycker att man gör allt rätt. Spelar till bra odds, ryggar endast vinnare och håller bra koll på rullen. Kanske sitter man ändå där på kvällen och kallsvettas när man inser att det sista målet i tom kasse förstör ens underspel och innebär att man är -20 units.

Hur hanterar ni losing streaks? Hur känns det de dagar när ni får sitta och trycka på den röda knappen i spreadsheetet gång på gång? Har ni några tips till andra som kan hjälpa dem att klara av dessa perioder?

Personligen började jag spela ungefär samtidigt som Sharps kom ut. Det handlade då om någon hundralapp per spel och jag satt och (precis som många andra här inne) ryggade massvis av WD i sporter som jag personligen då inte hade någon koll på överhuvudtaget. När han hade en dålig period där i våras så satt jag uppe på nätterna och följde ESPN slaviskt och hade problem med att sova när spelen hade torskat. Katastrof med andra ord.

Nuförtiden har ett par hundralappar blivit ett par tusenlappar och jag har även lyckats med att skapa distans till resultaten. Jag spelar ju mycket på fotboll och då mycket av det spelas på lördagseftermiddagarna så ser jag helt enkelt till att göra något annat då. Antingen är man ute och gör något helt annat eller så klickar man bort livescoren och drar upp en film. Jag förstår absolut tjusningen i att titta på matcherna och att jobba in dem i chatten, men det gäller ju bara när man vinner. Att höra livescorens målpling när förlusterna kommer är inte lika roligt.

Det tänket jag själv försöker använda är att helt enkelt inse att det handlar om det långa loppet. Jag kanske förlorade idag, men spelen hade värde och man kan inte vinna allt, det kommer att jämna ut sig i det långa loppet osv..
Varje enskild match kanske inte är så viktig trots allt.

Så, er tur, hur hanterar ni era förluster?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
speedmagic (+1)
Exakte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 03:27   #2
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Alltså, när jag började med sportsbetting. Jag var nervös för minsta lilla när det började närma sig slutet av matcherna, men nu när man har vant sig att det trillar in mål både för och emot titt som tätt så känns det som man har skapat någon sorts immunitet mot nervositeten.

Nu tar jag förluster med en axelryckning och tänker på att allt kan inte sitta, det är tänkt att vara långsiktigt osv.

Ofta efter några tunga matcher med idel röda siffror så brukar jag, som dig, dra på en rulle så att man får lite distans till bettingen och tänker på annat ett tag. Det brukar underlätta i princip allt och humöret höjs igen, man känner sig återigen taggad osv.

Mitt bidrag.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 03:36   #3
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Eller så kan ni göra som jag. La fyra NHL-spel inatt, trodde jag. Saken var den att jag spelade fyra raka på hemmalag, gick 0-4 och alltså fetminuset gunnar. Eller? Tydligen så hade jag glömt att trycka bekräfta spelen på Unibet, så de kom inte igenom.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 03:48   #4
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Warg Visa inlägg
Eller så kan ni göra som jag. La fyra NHL-spel inatt, trodde jag. Saken var den att jag spelade fyra raka på hemmalag, gick 0-4 och alltså fetminuset gunnar. Eller? Tydligen så hade jag glömt att trycka bekräfta spelen på Unibet, så de kom inte igenom.
Måste varit otroligt skönt
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 07:57   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 314
Standard

Regel nummer ett är ju att aldrig spela för mer än man har råd att förlora, mår du dåligt över förluster så bör du tänka över saken om du ska spela över huvudtaget.

Sänk insatserna isåfall så att du inte mår dåligt över förlorade spel, för dessa losingstreaks kommer alltid, förr eller senare.

Om man ska följa matcherna eller inte är upp till var och en, själv tycker jag att det är det som är tjusningen med spelandet.
Att bara se slutresultatet tycker jag inte är skoj utan följer helst mål för mål om jag kan.
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 08:01   #6
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Vansinnigt dåligt, glas och stolar flyger höger och vänster hemma hos mig när jag förlorar. x antal tangentbord har gått sönder och flera förhållanden har splittrats
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 09:28   #7
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Jag gnäller, jag vet det är hemskt. Men jag gnäller om hur orättvist allt är, sedan sitter jag med en 7-0 sweep och håller käften och bara väntar på att det ska gå åt helvete igen.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 10:00   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 13
Sharp$: 55
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Warg Visa inlägg
Eller så kan ni göra som jag. La fyra NHL-spel inatt, trodde jag. Saken var den att jag spelade fyra raka på hemmalag, gick 0-4 och alltså fetminuset gunnar. Eller? Tydligen så hade jag glömt att trycka bekräfta spelen på Unibet, så de kom inte igenom.

Jag gjorde nåt liknande tabbe. Jag "bonushorade" här för ett tag sedan och märkte att jag hade glömt trycka på bekräfta på spelbolaget. Jag hade naturligtvis redan bettat på Betfair. Jag hade tur det gick hem hos Betfair. Blev lite plus i kanten
Mimosa64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 10:08   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Jag brukar vid långa streaks starta ett nytt sheet med uppdaterad kassa. På något sätt mår man bättre av att se 110% i roi och grönt netto på 40 spel istället för 101% på 200 t ex. Även om kassan totalt sett ökat så känns det mentalt trevligare och ger mig lugn
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 10:10   #10
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Det är i motgång man lär sig bli en bättre spelare, att lägga förlusterna åt sidan & koncentrera sig på nya tag. Läser lite varstans om spelare som kommer i en loosing streak & direkt börjar gnälla & hota med att lägga ner eller ta det lungt ett tag. FEL FEL FEL i uppförsbacke gasar man. Är svackan djup kan man alltid sänka anten på betsen men ALDRIG lägga ner. Fråga en elitidrottare vad nyckeln till framgång är & du kommer att få samma svar 9 gånger av 10träning träning & åter träning. Sedan har vi ju det uppenbara som Stefan L skriver här uppe "att aldrig spela för mer än man har råd att förlora" Den biten kan vara svårare tycker jag. Disciplin,tålamod & intresse är ledorden för en framgångsrik bettare tycker undertecknad.
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 10:21   #11
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Fick trycka på loss 8 gånger nu på morgonen... Trots de så ligger jag på 98.9% i ROI den senaste veckan så skall ju knappast klaga...är väl bara att fortsätta nöta.
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 20:08   #12
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Att förlora på spel är lika surt som att förlora vilken annan typ av tävling som helst. Jag är en notoriskt dålig förlorare och helst skulle jag vilja sätta 100% av mina spel.

Värst är livebetting eftersom det är otroligt lätt att förspela sig och frångå vetting MM. Jag har flera gånger förlorat femsiffriga belopp på matcher jag inte ens tänkt spela på alls från början och då kan jag känna mig irriterad resten av dagen. Jag försöker hålla mig till mina åtta budord men det är inte lätt:

1. Respektera pengars värde.
2. Om en förlust beror på dålig analys, dra lärdom. Om en förlust beror på otur, svälj det.
3. En förluststreak innebär inte att man suger. En vinststreak innebär inte att man är ett geni.
4. En viss nervositet är positiv. Det finns ingen anledning att bli så nervös att man mår dåligt. Då har man antingen misskött sin MM eller glömt att det jämnar ut sig på lång sikt.
5. När man lämnar loggar ut från spelkontot och stänger av TVn, koppla bort spelandet.
6. Låt aldrig en dålig speldag förstöra humöret för resten av kvällen.
7. Bli inte övermodig efter en bra period.
8. Hur dåligt det än går, slarva aldrig med bokföringen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
speedmagic (+1), Boone (+2), Stekel (+1), Riise (+3), Slurf (+1)
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 20:35   #13
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag brukar vid långa streaks starta ett nytt sheet med uppdaterad kassa. På något sätt mår man bättre av att se 110% i roi och grönt netto på 40 spel istället för 101% på 200 t ex. Även om kassan totalt sett ökat så känns det mentalt trevligare och ger mig lugn
Något som jag insåg när jag spelade poker var att minus inte skulle vara rött, det spelade stor roll för mig psykologiskt märkte jag. Testa själv en gång. Även om du är minus så stör du dig helt enkelt inte lika mycket på det vid normal färg. Det är ju just rött för att sticka ut.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 01:13   #14
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Wall of text
Bra skrivet
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 09:08   #15
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Om en förlust beror på otur, svälj det.
Själv tror jag inte på otur. Tur är när förberedelse möter tillfälle, de som är förberädda kommer därför verka ha tur. Tror man på tur så kan man hålla sig till lotto lika gärna.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td