Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-04, 21:25   #3
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3335
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Jag tror att populariteten på spelformerna styrs mycket av hur media, tipsindustrin och ATG lägger upp spelförslagen och möjligheterna. ATG är ju ute efter att dra in så mycket pengar som möjligt och locka nya investerare och struntar väl mer eller mindre i gamla trogna travintresserade kunder. En stor del av dagens spelare/kunder är ju helt beroende av speltips och förhands förslag.
I min värld är travspelet en kul utmaning där jag själv kan bedöma och utvärdera ekipagens möjligheter till vinst eller placering. Ibland försöker jag undvika alla tipsters och bara gå på egna tankar och möjligen värmningar och kusk/tränar intervjuer. Och ibland lite inside information typ stallinfo. Utfallet blir definitivt inte sämre.

Min personliga spelprofil är följande. Jag är en gammal surgubbe (40 talist) och varit involverad i travsport och spel i 50 år. På den gamla goda tiden var det ju Vinnare, Plats och V5 spel som enda alternativ. Numera har vi nästan drunknat i alla möjliga spelformer.
Men i min värld är det ju streckspelen V5 (trots dålig omsättning) V75, V64 och V86 som lockar mest. Samt lite försiktig V/P spel. Vill dock påstå att DD spelet är trots minskad omsättning det spelet som känns som det bästa sättet att hålla grytan (Spelkassan) kokande med moderata insatser går det att fixa hyfsad utdelning. Det är trots allt ”Bara” två,lopp som skall tippas.

Som sagt spela på DD som ett stödspel och jag tror ni kan få en levande spelkassa år efter år.

Psst Jackpott är en helt sjuk ATG historia som borde förbjudas. Alla pengar som investeras i en spel omgång skall delas ut. Stöld i min värld.

Ur en spelares perspektiv kan man inte tycka illa om jackpott, om man bara har disciplin och inväntar jackpott så bör det vara mycket bättre i längden än spela vanliga omgångar utan jackpott. Att spela endast V6 på V64 vid jackpott borde vara ett av dom bästa spelen man kan syssla med när det gäller ATG.
Annars är V86 troligtvis det bästa spelet, 8st avdelningar sållar bort agnarna från vetet mer effektivt än spelformer med färre avdelningar.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat