Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-05, 13:40   #75
Shooter

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39633
Standard

Hinner inte se travet förrän ikväll då jag ska iväg om några timmar. Det blir därmed tidig inlämning och så här ser jag på omgången:

1) Känner en hel del för Nero Maximus. Barfota, bra läge, stall i form med kusk som har gott om självförtroende för närvarande. Men då Crebas talar sig varm för Lucky Base så tar jag nog med den och bästa hästen Armour AS.
2) Här låter det som att det inte är något snack om att Banksy tar ledningen och över kort distans på Jägersro så känner jag för att spika. Formen är på topp. Hur bra den har blivit sedan den exporterades till Finland är dock svårt att veta. Men man måste våga för att vinna och är jag rätt ute på spikarna idag så kan det betala sig bra.
3) Laddar på med en till spik. Goopen Royce Rolls. Det låter topp där, han kör till ledningen och värsta motbuden har bakspår. Zenzero Jet vill ha ryggar och avvaktar, medan Rackham tappar i starten och det tar lite tid för honom att komma fram till dödens, om han väljer det. Då har Björn maskat bort halva loppet och lättar på tömmarna.
4) Var inne på att singla Laleh Pellini, men hästen är så pass osäker och loppet öppet, så jag garderar.
5) Racing Mange! "Alla" tvivlar på formen, men han har perfekt läge för ledningen, hemmabana och möter inte så farligt motstånd. Har ju varit ute mot de allra bästa. Jag tror dessutom att han inte var gynnad av Tingsryd senast eller så hade han bara en dålig dag. Folk garderar och då passar det mig att spika.
6) Här klarar man sig på en handfull hästar.
7) Newport Beach - bästa hästen från sämsta läget. Här tänker jag ladda på rejält och hoppas på en avslutande skräll som höjer värdet när övriga spelar fått slut på streck.

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+30)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat