Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-07, 19:55   #287
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Nu närmare vi oss tiden då "Proppengate" ska läggas fram i dagsljuset. Vad som hänt vet ju alla vid detta laget, så då är frågan vad blir svaren på alla frågorna?
Av vad jag har hört så är ST och stall Zet överens om att resultaten stryks och därmed skall det återbetalas prispengar och återlämnas hederspriser. Man är också överens om att ST står för en skälig ersättning som det har kostat att åka runt och tävla med en häst som inte fick tävla samt en del annat.

Sedan är det något hundratal förfördelade hästägare från en rad olika länder som vill få ut dessa prispengar, och det ser de ut att få. Däremot vill man få det att stanna där och inte ha en massa följdersättningar för att man inte kommit med i lopp, eventuellt minskat avelsvärde till följd av att ett resultat var sämre. Det här håller man på med, och det drar ut på tiden. Många försöker naturligtvis dra en going, för vad har man att förlora, men de flesta verkar ändå acceptera detta. Det blir så små belopp i varje tvist att man ändå har rätt så gott hopp om att det inte skall behöva bli så många rättsliga tvister.

Lite värre är förhandlingar med andra travförbund om Propulsions avkommor skall få tävla i deras land. Det är vad jag har förstått inte självklart. Likaså hans framtida status som avelshingst. Jag har inte hört något om huruvida man har kommit framåt i den frågan.