Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-09-07, 18:55   #286
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Min spontana känsla.

Man har kommit fram till att Redén på något sätt måste få ett straff. Dock är även ATG inblandade i härvan så de kan inte gå ut för hårt.

ATG och Redén har snackat igenom det hela och kommit fram till att vi tar straffet när alla storlopp är slut (därför ATG hela tiden säger att vi återkommer med beslut i september). Då har Redén tjänat de pengar han behöver ha under sommaren. Sen får Redén straff avstängd året ut eller något liknande när det presenteras samt betala tillbaka vinstpengar för Propulsion.

Tror det är så det kommer sluta.
ATG är ett spelbolag. Dom har absolut inget med detta att göra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+10)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 18:55   #287
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Nu närmare vi oss tiden då "Proppengate" ska läggas fram i dagsljuset. Vad som hänt vet ju alla vid detta laget, så då är frågan vad blir svaren på alla frågorna?
Av vad jag har hört så är ST och stall Zet överens om att resultaten stryks och därmed skall det återbetalas prispengar och återlämnas hederspriser. Man är också överens om att ST står för en skälig ersättning som det har kostat att åka runt och tävla med en häst som inte fick tävla samt en del annat.

Sedan är det något hundratal förfördelade hästägare från en rad olika länder som vill få ut dessa prispengar, och det ser de ut att få. Däremot vill man få det att stanna där och inte ha en massa följdersättningar för att man inte kommit med i lopp, eventuellt minskat avelsvärde till följd av att ett resultat var sämre. Det här håller man på med, och det drar ut på tiden. Många försöker naturligtvis dra en going, för vad har man att förlora, men de flesta verkar ändå acceptera detta. Det blir så små belopp i varje tvist att man ändå har rätt så gott hopp om att det inte skall behöva bli så många rättsliga tvister.

Lite värre är förhandlingar med andra travförbund om Propulsions avkommor skall få tävla i deras land. Det är vad jag har förstått inte självklart. Likaså hans framtida status som avelshingst. Jag har inte hört något om huruvida man har kommit framåt i den frågan.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 23:14   #288
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Av vad jag har hört så är ST och stall Zet överens om att resultaten stryks och därmed skall det återbetalas prispengar och återlämnas hederspriser. Man är också överens om att ST står för en skälig ersättning som det har kostat att åka runt och tävla med en häst som inte fick tävla samt en del annat.

Sedan är det något hundratal förfördelade hästägare från en rad olika länder som vill få ut dessa prispengar, och det ser de ut att få. Däremot vill man få det att stanna där och inte ha en massa följdersättningar för att man inte kommit med i lopp, eventuellt minskat avelsvärde till följd av att ett resultat var sämre. Det här håller man på med, och det drar ut på tiden. Många försöker naturligtvis dra en going, för vad har man att förlora, men de flesta verkar ändå acceptera detta. Det blir så små belopp i varje tvist att man ändå har rätt så gott hopp om att det inte skall behöva bli så många rättsliga tvister.

Lite värre är förhandlingar med andra travförbund om Propulsions avkommor skall få tävla i deras land. Det är vad jag har förstått inte självklart. Likaså hans framtida status som avelshingst. Jag har inte hört något om huruvida man har kommit framåt i den frågan.
Det första visste jag inte, men hade hört att dom var klara i sakfrågan ST och Stall Zet.

Angående detta med prispengarna skulle betalas till hästägare visste jag eftersom jag känner en av dom drabbade. (för honom var det småsummor), men frågan är hur dom stora tänker som har avelsvärden osv. Men förhoppningsvis så ska det slippas dras i ngn domstol, fast chansen finns nog att ngn försöker i alla fall.

Där har jag också fått samma info när det gäller Frankrike att dom är tveksamma till att låta dessa avkommor starta, sedan vet jag ej hur det är i Finland men vet dom också var tveksama i börja men har kanske ändrats sig nu.

Men kan väl omöjligt bli ngt annat om resultaten stryks att även avelsbiten är över? För vore ju underligt om man inte dömer samma resultat när det gäller tävling och avel.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-08, 01:33   #289
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Det första visste jag inte, men hade hört att dom var klara i sakfrågan ST och Stall Zet.

Angående detta med prispengarna skulle betalas till hästägare visste jag eftersom jag känner en av dom drabbade. (för honom var det småsummor), men frågan är hur dom stora tänker som har avelsvärden osv. Men förhoppningsvis så ska det slippas dras i ngn domstol, fast chansen finns nog att ngn försöker i alla fall.

Där har jag också fått samma info när det gäller Frankrike att dom är tveksamma till att låta dessa avkommor starta, sedan vet jag ej hur det är i Finland men vet dom också var tveksama i börja men har kanske ändrats sig nu.

Men kan väl omöjligt bli ngt annat om resultaten stryks att även avelsbiten är över? För vore ju underligt om man inte dömer samma resultat när det gäller tävling och avel.
De behöver åtminstone komma så långt med acceptansen för det man beslutar att det inte rivs upp i domstol flera år fram i tiden, sedan får man säkert något efterhängset fall på sig från någon som skall försöka få mer. Men det vore onekligen skönt om det var något enstaka fall som drivs vidare istället för de hundratals som man riskerade att få här.

När det gäller aveln är jag inte alls säker på hur man landar. Det såldes ju t.ex. en avkomma för tre miljoner på Kolgjinis auktion i helgen som var. Det finns några äldre prejudicerande fall som skulle sätta stopp. Samtidigt kan det vara idé att fundera över det eftersom det skulle kunna hända liknande saker igen där man t.ex. avslöjar omfattande doping från nedfrysta prover långt efter att en häst börjat med avel. Det blir ju många som drabbas som tredje man om statusen på hästars rätt att tävla kan ändras över en natt. Vi får väl se om det sipprar ut någon info eller om de kallar till presskonferens snart och presenterar det hela.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-08, 08:46   #290
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
De behöver åtminstone komma så långt med acceptansen för det man beslutar att det inte rivs upp i domstol flera år fram i tiden, sedan får man säkert något efterhängset fall på sig från någon som skall försöka få mer. Men det vore onekligen skönt om det var något enstaka fall som drivs vidare istället för de hundratals som man riskerade att få här.

När det gäller aveln är jag inte alls säker på hur man landar. Det såldes ju t.ex. en avkomma för tre miljoner på Kolgjinis auktion i helgen som var. Det finns några äldre prejudicerande fall som skulle sätta stopp. Samtidigt kan det vara idé att fundera över det eftersom det skulle kunna hända liknande saker igen där man t.ex. avslöjar omfattande doping från nedfrysta prover långt efter att en häst börjat med avel. Det blir ju många som drabbas som tredje man om statusen på hästars rätt att tävla kan ändras över en natt. Vi får väl se om det sipprar ut någon info eller om de kallar till presskonferens snart och presenterar det hela.
Instämmer vore skönt om det kan lösas utan rättsfall, men antagligen vill väl ngn som du säger försöka få mer. Jag kan inte klandra dom som har ngn av topphingstarna att dom försöker i alla fall, även om jag hoppas det blir några få.

Angående avel ser jag egentligen inget fel om han kan fortsätta, för han har en bra stam. Men samtidigt tror jag det kan bli ett jäkla liv om dom rubbar på denna lag nu, men efter allt är klart vore det nog bra och se över det. För jag anser som du att tredje part aldrig ska bli lidande.

Tror priserna på auktionerna speglar lite att folk tror det bara kommer två årgångar av Propulsion så blir lite limited edition. På varenda auktion har dessa blivit dyrast, och även i Danmark. Då är nog ändå den bästa avkomman kvar att säljas på Åby med Darling Hornline som mamma.

Med ST vet man aldrig hur dom kommer redovisa detta, men kanske blir en Onsdag så dom kan vara med i Tv-studion.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 12:06   #291
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 41
Sharp$: 564
Standard

Vad håller ST egentligen på med?
Är ju skandalöst om det som Freidenvall skriver stämmer.
Men man borde kanske inte bli överraskad?

Länk: https://sulkysport.se/kronika/dataintrang-av-st/
Newstream är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 12:48   #292
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Newstream Visa inlägg
Vad håller ST egentligen på med?
Är ju skandalöst om det som Freidenvall skriver stämmer.
Men man borde kanske inte bli överraskad?

Länk: https://sulkysport.se/kronika/dataintrang-av-st/
Jag förutsätter att Claes Freidenvall har polisanmält detta?
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 12:54   #293
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1248
Standard

Denna röran med ST och utredningen om Propulsion är ju snart rena rama dokusåpan. Man får väl med stor säkerhet anta Freidenvall talar sanning, då är ju inte detta mer än en stor katastrof. Dom har under många år kunnat soppat under mattan allt som är obekvämt, och dom har samma inställning än. Dom försöker dra detta i långbänk till folk tröttnar och flyttar fram datum hela tiden. En sak är säker en "Gul kusk" eller en amatör och dom haft domen klar för längesedan. Denna styrelsen säger samtidigt att dom är fullt kapabla att ta hand om alla värden som trav sällskapen har, man skulle nästan tro det är första April.

ST trodde bara för dom godkänner fölen så gör Hippos och SECF detsamma, men där har dom trubbel. Ärligt tror jag ST inte vill eller har möjligheten att förstå vilken skandal detta är. Utan det sitter i väggarna att detta sopar vi under mattan och när det ej går blir det panik och det springs runt som höns utan huvud.

Paula A och Per Skoglund fick i alla fall en bra catchdriver ikväll på Rommes breddtrav, Redén åker upp för att köra en häst. Sedan ngn gång i framtiden ska Skoglund stå i tv studion och prata om detta med Propulsion och domen för alla som tittar. Har sagt det förut men för travets framtida förtroende bland vanligt folk tror jag att det är extremt viktigt att hela denna utredning visas helt öppet, för en sak är säker att Kanal75 kommer ej ställa några kritiska frågor.

Senast redigerad av Frasse77 den 2020-10-16 klockan 13:05.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 12:57   #294
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Jag förutsätter att Claes Freidenvall har polisanmält detta?
Är väl isåfall USTA som han får anmäla.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 13:13   #295
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Är väl isåfall USTA som han får anmäla.
Det är väl USTA som lämnat ut allt till ST?
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 13:20   #296
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det är väl USTA som lämnat ut allt till ST?
Ja, och då USTA som eventuellt gjort något som bryter mot sina regler. Inte ST.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 13:44   #297
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1248
Standard

Samtidigt kan han väl ej anmäla USTA för är väl bara ST som faller under GDPR är väl en EU lag?
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 13:56   #298
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Samtidigt kan han väl ej anmäla USTA för är väl bara ST som faller under GDPR är väl en EU lag?
Helt rätt. GDPR har inte något med detta att göra. Om USTA brutit mot sina regler får väl gnällspiken Freidenvall anmäla dom.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 13:57   #299
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Är inte GDPR mest till för data-flödet åt det andra hållet?

Från EU -> USA?

Kan inte detaljerna alls här. Men att lagen kom till har jag för mig pga "andra hållet".
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 14:25   #300
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1248
Standard

Men om det är olagligt eller ej är kanske ej det viktigaste för mig. Utan är mer metoden att kalla in en journalist (kritisk till ST) på ett sådant samtal/förhör. Måste finnas många svenskar med inloggningar och ska dom förhöra alla? Nej detta luktar gamla Öst metoder eller Nordkorea.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td