Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-08, 09:46   #290
Frasse77

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
De behöver åtminstone komma så långt med acceptansen för det man beslutar att det inte rivs upp i domstol flera år fram i tiden, sedan får man säkert något efterhängset fall på sig från någon som skall försöka få mer. Men det vore onekligen skönt om det var något enstaka fall som drivs vidare istället för de hundratals som man riskerade att få här.

När det gäller aveln är jag inte alls säker på hur man landar. Det såldes ju t.ex. en avkomma för tre miljoner på Kolgjinis auktion i helgen som var. Det finns några äldre prejudicerande fall som skulle sätta stopp. Samtidigt kan det vara idé att fundera över det eftersom det skulle kunna hända liknande saker igen där man t.ex. avslöjar omfattande doping från nedfrysta prover långt efter att en häst börjat med avel. Det blir ju många som drabbas som tredje man om statusen på hästars rätt att tävla kan ändras över en natt. Vi får väl se om det sipprar ut någon info eller om de kallar till presskonferens snart och presenterar det hela.
Instämmer vore skönt om det kan lösas utan rättsfall, men antagligen vill väl ngn som du säger försöka få mer. Jag kan inte klandra dom som har ngn av topphingstarna att dom försöker i alla fall, även om jag hoppas det blir några få.

Angående avel ser jag egentligen inget fel om han kan fortsätta, för han har en bra stam. Men samtidigt tror jag det kan bli ett jäkla liv om dom rubbar på denna lag nu, men efter allt är klart vore det nog bra och se över det. För jag anser som du att tredje part aldrig ska bli lidande.

Tror priserna på auktionerna speglar lite att folk tror det bara kommer två årgångar av Propulsion så blir lite limited edition. På varenda auktion har dessa blivit dyrast, och även i Danmark. Då är nog ändå den bästa avkomman kvar att säljas på Åby med Darling Hornline som mamma.

Med ST vet man aldrig hur dom kommer redovisa detta, men kanske blir en Onsdag så dom kan vara med i Tv-studion.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat