Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-12, 12:43   #68
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tja men om kusk X är kass på hemmabana men kör en kanonhäst och vass på bortabana men kör en oduglig häst så är det ju lite besvärligt eller för att inte säga omöjligt att hitta en statistik som går att rygga. Nej mina vänner jag har spelat på trav i 50 år och alltid gått på mer eller mindre egna intryck och värderingar. Och jag har inte blivit miljonär men har haft och har en trevlig hobby delvis finansierad med spel utan statistik utvärdering.
Bra synounkter! Jag är ingen statistikföljare även om jag ibland kan ha "lite" nytta, t ex startsnabbhet. Man får inte överdriva all statistik, då hamnar man illa till. Finns nåt som heter EGNA ÖGON, det slår allt tycker jag.

En annan sak som jag aldrig ger mig på är överskattningen av tider. Skulle alla lopp köras på tid garanterar jag att 80-90 % av hästarna skulle sänka 1-3 sekunder. Nils Elfvings SELF EXPLOSIVE sprang 11.8 för ett tag sedan, i ledningen, tid som "egentligen" skulle ha räckt till seger i MÅNGA V75 lopp i stort sett varje vecka. MEN Givetvis skulle S.E. vara total chanslös i dom flesta av dom loppen, inte ens pallaspirant.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat