Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-09-11, 20:57   #46
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 714
Sharp$: 12880
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MorganL Visa inlägg

Jag håller i stort sett med dig men gillar att ha med statistik som verktyg tex när systemet måste bantas kvartöversexton...
Eller för att kolla upp "fakta". Tex läste jag någonstans att kusk X är vass på hemmabana men usel borta.
Det var ganska lätt motbevisat med statistik...

Får man önska någon lycka till med sitt spel eller är det "skitbong" som gäller?
Tja men om kusk X är kass på hemmabana men kör en kanonhäst och vass på bortabana men kör en oduglig häst så är det ju lite besvärligt eller för att inte säga omöjligt att hitta en statistik som går att rygga. Nej mina vänner jag har spelat på trav i 50 år och alltid gått på mer eller mindre egna intryck och värderingar. Och jag har inte blivit miljonär men har haft och har en trevlig hobby delvis finansierad med spel utan statistik utvärdering.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 21:21   #47
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22767
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravFans Visa inlägg
Många som missar att spår 1-3 auto är kraftigt missgynnade på Hagmyren. Bilen släpper tidigt på rakan och de invändiga hinner inte få upp farten.

Missle Hill... ja ni förstår. Fram med hammaren!

Blir väldigt intressant och se vart %-en slutar på, då alla tjänster går på den.
Den kommer jag försöka fälla, så klart. Sen är det inte Örre i sulkyn heller.
Hammaren blir kvar i verktygslådan
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 21:42   #48
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 19
Sharp$: 2146
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Lögn, förbannad lögn och statistik (Jens)
Visst går det att tolka och vrida och vända på alla möjliga cenarion i travloppens förväntade resultat men det finns ju 588 parametrar att ta hänsyn till i varje unikt travlopp.
Statistik måste tas med sunt förnuft och en hel skopa salt. Statistik är ju gammal utvärdering och i min värld helt osannolikt i travspelets helt objektiva värld.
Tja, men om det nu finns över 20-års samlad statistik som säger att oavsett banans beskaffenhet så är dess spetsvinnare helt i paritet med den gemena. Så vad använder du då det sunda förnuftet till om inte backar ens något ifrån "katastrof-uttalandet/analysen"? Att sortera till "bämst när det gäller aka spiken64 osv" eller något att utgå/inte utgå ifrån?

Om inte minns fel så har bland annat Bosse Eklöf plussat big time för just banans beskaffenhet dito dess svängar som går att köra näst fullt i. Och jämför annars med exempelvis Momarken med veterligen marginal längsta upploppet men dito svängar som missgynnar (de som går samt attackerar ute i de mer yttre spåren) mer än Jägers sista så...och likväl kanske därav tenderar uppvisa spetsvinnare i något så när bra nära medel upploppslängden till trots.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
satori (+77)

Senast redigerad av Dalglish den 2020-09-11 klockan 21:58.
Dalglish är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 22:14   #49
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalglish Visa inlägg
Tja, men om det nu finns över 20-års samlad statistik som säger att oavsett banans beskaffenhet så är dess spetsvinnare helt i paritet med den gemena. Så vad använder du då det sunda förnuftet till om inte backar ens något ifrån "katastrof-uttalandet/analysen"? Att sortera till "bämst när det gäller aka spiken64 osv" eller något att utgå/inte utgå ifrån?

Om inte minns fel så har bland annat Bosse Eklöf plussat big time för just banans beskaffenhet dito dess svängar som går att köra näst fullt i. Och jämför annars med exempelvis Momarken med veterligen marginal längsta upploppet men dito svängar som missgynnar (de som går samt attackerar ute i de mer yttre spåren) mer än Jägers sista så...och likväl kanske därav tenderar uppvisa spetsvinnare i något så när bra nära medel upploppslängden till trots.

Ett ganska rejält krux med 20 års samlad statistik för travlopp är att det inte är särskilt mycket som är superrelevant efter 20 år. Knappast ens efter 10 år och delvis inte ens efter 5 år.

Att få fram ett underlag som både är tillräckligt relevant och tillräckligt stort är förvånande svårt. Betydligt svårare än vad t ex JS antyder.

Och det är ingen dålig sak ...
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 22:29   #50
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 19
Sharp$: 2146
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ett ganska rejält krux med 20 års samlad statistik för travlopp är att det inte är särskilt mycket som är superrelevant efter 20 år. Knappast ens efter 10 år och delvis inte ens efter 5 år.

Att få fram ett underlag som både är tillräckligt relevant och tillräckligt stort är förvånande svårt. Betydligt svårare än vad t ex JS antyder.

Och det är ingen dålig sak ...
Rimlig invändning. Alltjämt sannolikhet bättre med ett någorlunda digert underlag jämfört med de gravt förenklade slutledningarna utifrån typ tio körda lopp eller för den delen mindre man kan se inom trav-televisionen. Eller för den delen de som enligt ovan oavsett kvaliteten på det statistiska underlaget tenderar att rapetera upp frasen: "Lögn, förbannad lögn och statistik".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+11), KalleKlut (+2)
Dalglish är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 01:23   #51
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 171
Sharp$: 9339
Standard

Enkelraden

V75
Inlämnat: 2020-09-12, 02:22
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 0,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Naheed (5, 12)
2: 14 Unique Juni (4, 10)
3: 3 Bridge Jumper (7, 4)
4: 4 Spikfaks (6, 11)
5: 6 Anything for You (4, 12)
6: 3 Milligan's School (6, 2)
7: 6 Vagabond Bi (5, 4)

1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 1 x 0,50 kr = 0,50 kr.
Totalt: 0,50 kr.
Rättningskod: NHK QDQ PKG
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 03:33   #52
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är väl ungefär samma spetsfrekvens på Hagmyren som övriga banor, även om en del tror att Hagmyren genererar fler spetssegrar.
Är inte lika säker på det att Hagmyren är en spetsbana bara.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 08:08   #53
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4766
Standard

Det var väldigt vad olika de tippar på ronden idag, Jens spikar - då är den överspelad enligt Berglund, Berglund har utgång på en enligt Jens väldigt överspelad. Idag är de verkligen inte överens.
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 08:12   #54
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15632
Standard

Mycket snack om annat än v75 på Hagmyren....!

Här kommer lite av mina tankar i varje avdelning:

V75-1: 10 Enge Eros (tobbe trollkarl kanske kan sansa sig då hästen har bra styrka för ett redigt slutvarv)

v75-2: 14 Uniqe Juni (klart bästa hästen....spikas)

v75-3: 5 Mellby Helios (gjorde det bra från spår 8 senast)

v75-4: 15 Bol Brage är väldigt underspelad......

v75-5: 4 Merrit (fattar inget..... spikbud till dessa %, luringen är Buzzy Beater)

v75-6: 3 Milligan (spets å slut...)

v75-7: 4 Heading Reference ( Bra spår i ett öppet lopp...)
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 08:24   #55
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17419
Standard

La in en liten komb på SvS igår kväll, jag är inte tillräcklig engagerad för att sitta invänta bästa oddsen så tyvärr har 3 av 4 spel bättre odds nu men sitter de så är jag nöjd oavsett...En komb där alla 4 spel måste sitta till ett totalodds av 219 satsat 60kr mycket ska till om alla 4 ska sitta så har även lirat dubblar runt om...

T3 Princess S.W 2,95, Likt olle tror jag inte Peter U har skickat upp en ensam häst 80 mil utan att de tror på chans, vågade dock inte gå fullt ut på Vinnare då jag tyckte Top3 oddset var helt ok!
V Brunello Hall 5.60, Bergh tränat och Lennartsson i sulkyn det måste ju vara en av de mest effektiva kombinationerna senaste året känns det som...
V Merrit 4,15, lirar nästan alltid Merrit känns det som och nu från ett riktigt bra läge borde den ha bra chans att vinna! De är väl finnen som kan ställa till det...
V Vagabond Bi 3,20, Snacka om att gå ner i klass, var rejält "uppanmäld" senast men gjorde det fullt godkänt som 5a i Sundsvall Open Trot trots att merparten av loppet travades i andra spår! Några hack ner i klass till nu!

Som vanlig lycka till alla och trevlig Lördag! Nu ska jag grotta ner mig i Stryktipset lite mer!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 08:48   #56
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Brunello och Princess ser ok ut men övriga marginella om bäst i min bok.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 09:02   #57
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

Hur menar du nu?

Nu fattade jag:-)

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Brunello och Princess ser ok ut men övriga marginella om bäst i min bok.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 09:36   #58
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 714
Sharp$: 12880
Standard

Dagens stänkarvarningar

Under 10%. Åtminstone platskandidater.

Martin Tooma 9%
Wingmaster 4%
Chianti 4%
Island Life 2%
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 09:42   #59
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Hur menar du nu?

Nu fattade jag:-)
Svårt när stavningskontrollen inte vaknat än. Som bäst ska det såklart stå. 20ggr på svs på Bo Diddley nu, det är taget! 10ggr plats på Elsa Mearas på b365 också.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 10:05   #60
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Blir det surströmming i Hudik idag? Bolagssystemet:

1) 1,2,5,6,12 r10-7 (storfavoriten 2 har inte tjänat så mycket pengar nerigenom. Han kommer att springa in mycket i nuvarande låga klass. Ett tänkbart spikförslag. Innerspåren lär inte vara bra på Hudik - men 1 har rest långt för detta lopp. Garderar med några till)

2) 1,4,7,10,14 r5-8 (Westholm säger sig ha toppchans med 14. En möjlig spik. Untersteiner skickar upp 10 80 mil och har naturligtvis bra vinstchans. 3 tar ledningen och släpper.Det kan bli trafikproblem för de bättre stona därbak. Björn optimist med favoriten 4. 1 kommer med bra rad trots usla spår. 7 var bra vid vinsten näst senast och senaste skall glömmas)

3) 7 r3-4 (Nurmos har fått fart på 7, som vunnit tre av fyra starter i nya regin. Har nu fått framspår och körs mot ledningen, där 2 eller 3 befinner sig. Spikas)

4) 4,5,6,10 r2-15 (spåret kan fälla jättefavoriten 4 - hoppas jag för att få upp utdelningen. Tjomslands 10 har springspår och kan få en raketstart. 6 pilade till ledningen senast och höll hela vägen. Stoet 5 får bli lyxstreck)

5) 2,4,6,12 r1-7 (fyra ekipage höjer sig över mängden och streckas)

6) 6 r2-3 (elitloppshästen 6 pilar till ledningen - SoS)

7) 2,3,4,5,6,7,10,12 r11-9 (svårt att bena ut sista avdelningen. Mina förstastreck är 5 och 4)

Kostar 1600 kronor. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td