Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-12, 15:34   #112
Fulsprit

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Du kommer säkert att ha sju rätt oftare med det resonemanget. Men du kommer att förlora mer pengar på sikt. Visst kan du hoppas på att du har tur, men det är ju dumt att medvetet förlita sig på tur när man har möjligheten att förbättra sina egna odds.

Återbetalningen på V75 är 65 procent. Återbetalningen för bara sjurättspotten är 26 procent (det är relevant eftersom det är miljonutdelningen du är ute efter). Om du börjar ditt "systembygge" med att spika en favorit som är spelad på 70 procent av raderna men som du tror vinner 50 procent av gångerna är du nere på 18 procent återbetalning på sjurättsspelet som du måste "hämta ikapp" genom att slå marknaden i övriga sex lopp.

Låt säga att vi spelar varsitt V75-system varje vecka i fem år, 1000 rader var. I varje omgång spikar du din 70%-favorit med 50% chans att vinna. Jag spelar övriga elva hästar i detta lopp varje vecka och tar inte med favoriten. Vi kommer att ha rätt lika ofta. Men du har möjlighet att strecka fler hästar i övriga lopp eftersom jag redan inlett elva rader och du bara en. Jag tvingas spela elva gånger mer sparsamt i övriga lopp och du får sju rätt elva gånger oftare än mig under de här fem åren.

MEN har jag varit lika duktig som dig på att värdera hästarnas chanser i övriga lopp kommer jag ändå att sitta med dubbelt så mycket pengar från sjurättspotterna som dig. Därför är det viktigt att ta hänsyn till insatsprocenten kontra chansvärderingen. Och kanske väljer jag istället för att strecka övriga elva hästar i favoritloppet en spelvärd spik istället. Då kommer jag att ha ett ännu större övertag i slutändan.

Förstår vad du menar men köper detta inte ändå! Det är inte ofta som det är +70% på V75 och är det då så att det råkar vara det någon gång och jag anser att denne bara vinner, trots att den är överspelad så spelar jag mot mig själv, om jag garderar. Jag är den förste att försöka fälla favoriten, men om man inte gör det varje gång så måste detta också ge utslag i längden, även om man räknar som dig... Och att vi skulle vara exakt lika duktiga på chansvärdering är ju bara en konstruktion, för det är vi inte - skulle vi köra ditt exempel med spik kontra 11 hästar så kan jag lova dig att jag smiskar dig under 5-50 år! Ingen normal spelare kan ge ett slikt handikapp!

Sedan håller jag med om att just denna chansvärdering och ranking utav ekipagen är det viktiga - fixar du spikarna så är det klart att jag måste sätta fler och större skrällar än dig, men jag gör det oftare. Hmm, ja okey - jag är kluven i detta, hehe!

MEN, det kan jag säga, precis som du säger, och det är att vinsterna kommer oftare om än inte den stora, ÄNNU, samt att spikarna sitter MYCKET oftare i år, sedan omläggning av taktik - sorterar klart säkrare bland både skrällar och storfavoriter nu...

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat