Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-09-12, 14:18   #106
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Var sjutton hittar jag 2 Valiant Dreams finska starter?? Någon med länk?
Fattar noll finska...
https://veikkausmedia.fi/

sök på hästen i rutan "hevonen"

https://veikkausmedia.fi/?video=20200829_12_105 Senaste starten hittas via länken här tror jag om det blev rätt....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+100)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:19   #107
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Har aldrig förstått det här med att spel% skulle vara för högt. Om du har en favorit som vinner 5-7 ggr av 10 och står i runt 70% på ATG, så innebär det möjligtvis att denne är överspelad med runt 20% - detta är egentligen INGENTING med tanke på hur sällan man sätter V7. Om man sedan också betänker att man i sitt travliv troligtvis ALDRIG kommer sätta en storvinst som gör dig ekonomiskt oberoende, så varför då gardera en kuse som du egentligen tror stenhårt på? Vad förändrar din inställning på vinstvärderingen enkom för att kusen är en del överspelad - i längden kan jag nästan lova dig att du förlorar på att gardera slika storfavoriter gentemot att gardera dessa bara för höga andels%. Att spelvärdet inte är optimalt gör inte att den vinner mer sällan än din ursprungliga vinstvärdering. En favorit vinner ungefär 1 av 3, men detta är ALLA favoriter, oavsett utgångslägen, form, kusk, utrustning osv. osv. osv! En 70%, med bra parametrar, vinner såklart oftare än så...

Har mängder med gånger gått i fällan, innan jag bytte strategi - numera skiter jag nästan alltid i streck% och om dessa skulle vara lite för höga, OM jag verkligen tror på hästen, så klart! När det mesta också talar för en "smooth ride" till ledningen och sedan bestämma - ja då är det bara att hamra till!

Spikfaxs (hörs ju på namnet) är därmed en solklar spik i min bok...
Du kommer säkert att ha sju rätt oftare med det resonemanget. Men du kommer att förlora mer pengar på sikt. Visst kan du hoppas på att du har tur, men det är ju dumt att medvetet förlita sig på tur när man har möjligheten att förbättra sina egna odds.

Återbetalningen på V75 är 65 procent. Återbetalningen för bara sjurättspotten är 26 procent (det är relevant eftersom det är miljonutdelningen du är ute efter). Om du börjar ditt "systembygge" med att spika en favorit som är spelad på 70 procent av raderna men som du tror vinner 50 procent av gångerna är du nere på 18 procent återbetalning på sjurättsspelet som du måste "hämta ikapp" genom att slå marknaden i övriga sex lopp.

Låt säga att vi spelar varsitt V75-system varje vecka i fem år, 1000 rader var. I varje omgång spikar du din 70%-favorit med 50% chans att vinna. Jag spelar övriga elva hästar i detta lopp varje vecka och tar inte med favoriten. Vi kommer att ha rätt lika ofta. Men du har möjlighet att strecka fler hästar i övriga lopp eftersom jag redan inlett elva rader och du bara en. Jag tvingas spela elva gånger mer sparsamt i övriga lopp och du får sju rätt elva gånger oftare än mig under de här fem åren.

MEN har jag varit lika duktig som dig på att värdera hästarnas chanser i övriga lopp kommer jag ändå att sitta med dubbelt så mycket pengar från sjurättspotterna som dig. Därför är det viktigt att ta hänsyn till insatsprocenten kontra chansvärderingen. Och kanske väljer jag istället för att strecka övriga elva hästar i favoritloppet en spelvärd spik istället. Då kommer jag att ha ett ännu större övertag i slutändan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+5)
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:21   #108
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 400
Sharp$: 4267
Standard

Ett möjligt scenario i guld är att 5 From The Mine som accelererar något oerhört efter 30-40 meter överflyglar Antonio Tabac och sedan släpper till Missle Hill...

Det ÄR klart mer gynnsamt att komma från spår 4, 5, 6 på Hagmyren...
SistaStallskriket är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:22   #109
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Naheed har varit ute i bakvarv. Vill gärna se den åt "rätt" håll också.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:29   #110
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 400
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
https://veikkausmedia.fi/

sök på hästen i rutan "hevonen"

https://veikkausmedia.fi/?video=20200829_12_105 Senaste starten hittas via länken här tror jag om det blev rätt....
Jag gillar vad jag ser.... Spets och slut!
SistaStallskriket är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:32   #111
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Hagmyren - Lopp 3, 2140m Auto
Head to head - Odds 1,00 om ingen av hästarna är prisplacerade.:
8 Joker Boko (1,69)
9 Carlos Amore

Hagmyren - Lopp 4, 2140m Auto
Vinnare:
11 Granetta (2,94)


Totalodds: 4,97
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:34   #112
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Du kommer säkert att ha sju rätt oftare med det resonemanget. Men du kommer att förlora mer pengar på sikt. Visst kan du hoppas på att du har tur, men det är ju dumt att medvetet förlita sig på tur när man har möjligheten att förbättra sina egna odds.

Återbetalningen på V75 är 65 procent. Återbetalningen för bara sjurättspotten är 26 procent (det är relevant eftersom det är miljonutdelningen du är ute efter). Om du börjar ditt "systembygge" med att spika en favorit som är spelad på 70 procent av raderna men som du tror vinner 50 procent av gångerna är du nere på 18 procent återbetalning på sjurättsspelet som du måste "hämta ikapp" genom att slå marknaden i övriga sex lopp.

Låt säga att vi spelar varsitt V75-system varje vecka i fem år, 1000 rader var. I varje omgång spikar du din 70%-favorit med 50% chans att vinna. Jag spelar övriga elva hästar i detta lopp varje vecka och tar inte med favoriten. Vi kommer att ha rätt lika ofta. Men du har möjlighet att strecka fler hästar i övriga lopp eftersom jag redan inlett elva rader och du bara en. Jag tvingas spela elva gånger mer sparsamt i övriga lopp och du får sju rätt elva gånger oftare än mig under de här fem åren.

MEN har jag varit lika duktig som dig på att värdera hästarnas chanser i övriga lopp kommer jag ändå att sitta med dubbelt så mycket pengar från sjurättspotterna som dig. Därför är det viktigt att ta hänsyn till insatsprocenten kontra chansvärderingen. Och kanske väljer jag istället för att strecka övriga elva hästar i favoritloppet en spelvärd spik istället. Då kommer jag att ha ett ännu större övertag i slutändan.

Förstår vad du menar men köper detta inte ändå! Det är inte ofta som det är +70% på V75 och är det då så att det råkar vara det någon gång och jag anser att denne bara vinner, trots att den är överspelad så spelar jag mot mig själv, om jag garderar. Jag är den förste att försöka fälla favoriten, men om man inte gör det varje gång så måste detta också ge utslag i längden, även om man räknar som dig... Och att vi skulle vara exakt lika duktiga på chansvärdering är ju bara en konstruktion, för det är vi inte - skulle vi köra ditt exempel med spik kontra 11 hästar så kan jag lova dig att jag smiskar dig under 5-50 år! Ingen normal spelare kan ge ett slikt handikapp!

Sedan håller jag med om att just denna chansvärdering och ranking utav ekipagen är det viktiga - fixar du spikarna så är det klart att jag måste sätta fler och större skrällar än dig, men jag gör det oftare. Hmm, ja okey - jag är kluven i detta, hehe!

MEN, det kan jag säga, precis som du säger, och det är att vinsterna kommer oftare om än inte den stora, ÄNNU, samt att spikarna sitter MYCKET oftare i år, sedan omläggning av taktik - sorterar klart säkrare bland både skrällar och storfavoriter nu...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:34   #113
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 312
Sharp$: 706
Standard

V75-1 A:2, 10 B:5, 12
V75-2 A:1, 10 B:4, 5, 9, 11, 12, 14
V75-3 4 Brunello Hall
V75-4 4, 5, 6, 8, 10, 11
V75-5 6 Anything for You
V75-6 6 Missle Hill
V75-7 A:4 B:5, 6

Minst 1 av 3 A
216 kr

Nu kör vi!
levin1891 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:35   #114
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Joker Boko var inte mycket att ha.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:35   #115
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Ett möjligt scenario i guld är att 5 From The Mine som accelererar något oerhört efter 30-40 meter överflyglar Antonio Tabac och sedan släpper till Missle Hill...

Det ÄR klart mer gynnsamt att komma från spår 4, 5, 6 på Hagmyren...
Och trots det är du helt övertygad om att Valiant Dream spetsar, från spår 2, bara för några minuter sedan?

Det är till att vara konsekvent....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:39   #116
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Du kommer säkert att ha sju rätt oftare med det resonemanget. Men du kommer att förlora mer pengar på sikt. Visst kan du hoppas på att du har tur, men det är ju dumt att medvetet förlita sig på tur när man har möjligheten att förbättra sina egna odds.

Återbetalningen på V75 är 65 procent. Återbetalningen för bara sjurättspotten är 26 procent (det är relevant eftersom det är miljonutdelningen du är ute efter). Om du börjar ditt "systembygge" med att spika en favorit som är spelad på 70 procent av raderna men som du tror vinner 50 procent av gångerna är du nere på 18 procent återbetalning på sjurättsspelet som du måste "hämta ikapp" genom att slå marknaden i övriga sex lopp.

Låt säga att vi spelar varsitt V75-system varje vecka i fem år, 1000 rader var. I varje omgång spikar du din 70%-favorit med 50% chans att vinna. Jag spelar övriga elva hästar i detta lopp varje vecka och tar inte med favoriten. Vi kommer att ha rätt lika ofta. Men du har möjlighet att strecka fler hästar i övriga lopp eftersom jag redan inlett elva rader och du bara en. Jag tvingas spela elva gånger mer sparsamt i övriga lopp och du får sju rätt elva gånger oftare än mig under de här fem åren.

MEN har jag varit lika duktig som dig på att värdera hästarnas chanser i övriga lopp kommer jag ändå att sitta med dubbelt så mycket pengar från sjurättspotterna som dig. Därför är det viktigt att ta hänsyn till insatsprocenten kontra chansvärderingen. Och kanske väljer jag istället för att strecka övriga elva hästar i favoritloppet en spelvärd spik istället. Då kommer jag att ha ett ännu större övertag i slutändan.



Om min storfavorit sitter i första avdelningen och som du dissat så är du borta direkt i väldigt stor omfattning, särskilt då jag väljer mina 70%-spikar med stor omsorg och inte spikar alla, rakt av...

Edit: Det jag vill ha sagt är att jag mer skulle köpt din tes, som säkerligen är riktig, spelteoretiskt, men inte fullt ut i verkligheten, är att om jag spikade ALLA 70%, rakt av - utan analys. Nu väljer jag dessa med omsorg, för ingen här inne kan väl påstå att alla 70% har lika stor möjlighet att segra?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10)

Senast redigerad av Fulsprit den 2020-09-12 klockan 14:59.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:42   #117
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-12, 15:38
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 210,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Naheed (5, 1)
2: 14 Unique Juni (4, 1)
3: 3, 4, 7 (5, 6)
4: 2, 4, 5, 6, 10, 12, 15 (11, 13)
5: 2, 4, 6, 12 (8, 7)
6: 6 Missle Hill (3, 2)
7: 4, 5, 6, 10, 11 (3, 7)

1x1x3x7x4x1x5 = 420 rader.
420 x 1 x 0,50 kr = 210,00 kr.
Totalt: 210,00 kr.
Rättningskod: SDC WHS NMG
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:44   #118
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Inte hunnit läsa på denna omgång. Somnade på soffan igår under kriterieuttagningarna vilket var surt.

Dagens och faktiskt veckans första och enda spel blir på Lotusathena i avd 2. 50v/100 plats till 43/8.50. Ett spel jag gjorde redan i torsdags kväll. Skrev redan i söndags att jag gillar när Oscar J plockar av skorna på sina hästar ffg. Fick in en bra slant när han gjorde det på Luna Nera Doc den 31 juli och hoppas det ger samma effekt nu. Skulle han komma till spets och barfota runt om ffg hos honom ger rätt effekt tycker jag åtminstone att platschansen borde vara betydligt högre än oddset visar, men kan såklart också bli startgalopp eller att 1an spetsar och att den sen hamnar pyrt på det. Smäll man får ta i så fall.

Nästa lördag är det unionstravet har jag för mig så laddar nog krutet för kriteriehelgen om två veckor istället .

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fagerdahlen (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:46   #119
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Och trots det är du helt övertygad om att Valiant Dream spetsar, från spår 2, bara för några minuter sedan?

Det är till att vara konsekvent....
Har ju nämnts 1000ggr, men man måste vara ruskigt startsnabb för att spetsa från innerspår på myren och riktigt snabb för att spetsa från andraspår, 7 o 8 är inte heller bra, men 3-6 är klart bäst och framförallt 4,5...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:54   #120
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Har ju nämnts 1000ggr, men man måste vara ruskigt startsnabb för att spetsa från innerspår på myren och riktigt snabb för att spetsa från andraspår, 7 o 8 är inte heller bra, men 3-6 är klart bäst och framförallt 4,5...
Charrua Forlan och Volstead har öppnat bra från spår ett och två på ”myren” över 1640 meter för att nämna några.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td