Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-12, 18:51   #214
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Förstår inte vad det spelar för roll om spelarna är tyska eller svenska. Om jag väljer att bara spela jackpottomgångar, gör det mig till en bov? Och om jag råkar vara tysk så är jag en ännu större bov?

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Rakeback i den meningen är bortplockad.

Tyskarna spelar inte med märkbart bättre villkor. Men de spelar smartare än mer än 99% av de inhemska spelarna. Det är såklart fritt fram att spela smartare men vad tror du skulle hända med ATGs omsättning över tid om alla eller nästan alla fördelade sin omsättning över årets omgångar på samma sätt som dessa smarta tyskar gör?

ATG spelar ett högvarians-spel med det inhemska kollektivets pengar med extremt lågt väntevärde.

Uppsidan med det tyska deltagande i våra pooler är försumbar medan nedsidan är potentiellt enorm.

Jämför t ex med Norge. De spelar i en icke försumbar omfattning till våra pooler och vinner i stort sett exakt sin beskärda del. Där har vi ett exempel på ett samarbete med låg varians och hyggligt väntevärde.
Nu lever vi ju i en värld där det aldrig kommer hända att alla eller nästan alla eller ens i närheten av hälften spelar som de här tyskarna. Förstår inte poängen i såna hypotetiska resonemang.

Ska man avbryta partnerskap med länder om deras spelare råkar vara för skickliga menar ni? Hur rimmar det med snacket om att saker ska vara rättvisa och på lika villkor? Selektiv limitering på atg. Är du tysk? Tyvärr, några av dina landsmän tippar för bra så du får inte spela heller.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DrMarre (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat