Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Ja nu finns jackpotten där och det är ju detta som är problemet och helt vansinnigt att denna stöld får pågå. Om jag som privatperson mot förmodan skulle få godkänt av Spelinspektionen att anordna spel och dessutom föreslå att jag flyttar över ganska stora belopp från en spelpott till en annan då och då så är utfallet ganska solklart. Satsade pengar till var spelomgång skall självklart utdelas och nollställas oavsett resultat. Har haft flera heta diskussioner med ATG i ärendet för några år sedan. Det slutade med att jag fick motiveringen att läs reglerna innan du spelar och håll käften. Nästan ordagrant.
Att utländska spelbolag spelar och höjer omsättningen är ju bara positivt för alla men som sagt det är Jackpottstölden som är problemet inte nationaliteten på spelare och spelbolag.
Dataspel och jätte system är ju omöjligt att stå emot. Vi småspelare och trav tokar är nästan alltid looosers.
|
Höjd omsättning på de största svenska travspelformerna är av mikroskopiskt värde för andra än högst 10% av de inhemska spelarna. Om det är 50M eller 100M i omsättning kvittar fullständigt för 9 av 10 satsade inhemska spelkronor.