Citat:
Ursprungligen postat av DrMarre
Givet lika förutsättningar ser jag inget problem med smart spelande från utlandet. Märkligt fenomen att man just på Sharps inte tycker om sharps kan man tycka.
Strappa, hela din tes bygger på att "vanliga spelare" bygger jackpottar och veckan efter kommer alla smarta pengar och plockar hem potterna när det vankas fin återbetalning. Vidare leder detta fenomen till att vanliga spelare antingen slutar spela alternativt lär av de lärda och fokuserar sitt spel mot jackpotomgångarna, vilket i längden förstör V75.
Logiskt resonemang osv, men ingenting verkar ju tyda på att det stämmer. Åren går och vad jag noterat har mer eller mindre nada hänt i förhållandet omsättningsmässigt mellan V75 Jackpot och V75 vanlig omgång. Sitter du på annan info eller varför håller du den hypotesen så högt?
Anledningen som jag ser det att ej tillåta utlandsspel är precis som tidigare ev. brister i spelreglerna. Är fortsatt ytterst tveksam till att "tyskarna" faktiskt spelar på samma villkor med tanke på ATG's historia kring utlandsspelande. Varenda samarbetspartner i utlandet ska utredas ordentligt innan jag köper snacket om att allt är bra och tills dess bör poolspel hos ATG behandlas med försiktighet.
|
Nej. Det händer inte. För att tillräckligt många inte förstår skillnaden.
Min tes är inte att det ÄR så. Inte alls.
Min tes är att nuvarande ordning inte är bra i längden för vare sig spelformen eller ATG & ST. ( Den dag pöbeln fattar kommer det att rasa snabbt och kanske inte är så att återställa. )
Att Jackpott-omgångar "kraschar" utdelningsmässigt som det gjorde i lördags är absolut mycket mer vanligt nu än förr. 700k låter mycket och är mycket. Men det är helt värdelöst betalt för ett mycket svårt utfall.