Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-17, 21:57   #305
Frasse77
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1248
Standard

Blir snurrigt först Sulkysport som säger ST har info om Claes slagningar och han visar ett foto med slagningar som han får se på mötet - Sedan ett öppet brev från ägarna med MWK i spetsen till ST:s VD - Nu svaret att ST absolut inte har slagit på några privata konto. Kan inte i min vildaste fantasi inte tro att MWK och dom andra har extremt bra advokater som kollat på detta innan detta öppna brev skrevs, så som sagt är extremt snurrigt.

Vem ljuger är det Sulkysport och även deras ägare som huxflux hittat på detta? (Att en tidning gör en sådan här sak kan jag tänka mig, men att ägarna går ut så hårt utan ngn substans låter extremt konstigt.
Eller ljuger ST:s VD helt obekymrat oss svenskar som älskar travsport rakt i ansiktet? Eller är det så enkelt att ST anser att det är vad dom kallar sin "oberoende" utredare och hans företag Secorum som gjort detta och därför ej ST har ngt med detta och göra?

Tror aldrig vi får svaret, för tror aldrig denna utredning av Propulsion kommer visas upp i dagens ljus, trots alla fina ord med öppenhet och transparens när utredning är klar.

För travsportens förtroende i framtiden hoppas jag att jag är fel ute, men som sagt ST ger inget vidare förtroende just nu. Med allt från detta med Proppen till detta med den nya organisationen och då pratar vi inte ens om alla gamla saker som ligger under mattorna i hästsportenshus.

Men för oss spelare kan vi ju glädjas åt ännu mer lopp att spela på, för ST sa på förtroenrådsmötet att dom vill att alla banor försöker lägga in mer lopp. Sedan om det är breddlopp eller inte spelar ingen roll, bara det skyndsamt blir mera lopp. Vore det inte bättre och fylla loppen vi har först innan man lägger till ännu mera lopp?

Som sagt en dokusåpa har knappt bättre innehåll än denna röran!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat