Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon
Alla lopp räknas dessvärre, men databasen sträcker sig bara sex veckor tillbaka och ofta har hastarna inte sprungit två gånger inom den tiden. Hästarnas statistik är en av mina huvudvikter.
|
Ok, återkom gärna med nya siffror när detta är åtgärdat då det förmodligen kommer att påverka drastiskt!
Citat:
Dagens för min del just nu. Stor skilnad mot dina. Namnet på hästen i lopp 7 hoppas jag verkligen stämmer
|
Stor skillnad tror jag inte att jag skulle kalla det då våra system verkar föreslå vinnare efter olika kriterier. Mina spelförslag ställer sannolikhet till vinst i paritet med erbjudet odds. Om jag t.ex. kör ren rankingsalgoritm i Lopp 7 får jag också fram MAXIMAL VALUE som högst sannolik vinnare, men samtidigt att den inte bedöms spelbar till odds under 4.27x.
I lopp 8 får jag även fram samma vinnare som dig, men även att den inte är spelvärd för odds under 5.46x. Jag har en buffert/marginal på 40% mot "riktig" sannolikhet.
Så helt olika verkar vi inte vara!
Citat:
En sak jag noterat är hur ofta jag får utlänska hästar rekomenderade, tyder ju på att de är undervärderade generellt.
|
Stämmer väldigt bra att spelarna ofta underskattar utländska hästar. Vilket förmodligen (som Johan Lindvall nämner) beror på bl.a. att prissummorna ofta är lägre i andra länder (så man bör konvertera om i statistiken, vilket jag t.ex. inte har gjort ännu vilket borde optimera), samt att det delvis även till viss del beror på "patriotism" och att gemene man helt enkelt inte har lika bra koll på utländska hästar som inhemska.