Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-19, 16:26   #46
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det är ju jäkligt volatilt men än så länge slår du variansen. Får hoppas det håller i sig ett tag, för då kan det bli något riktigt bra av det här! Lägger du spelen på riktigt nu? Hur länge ska du köra experimentet innan du räknar in att resultaten är någorlunda statistiskt säkerställda? Tweakar du fortfarande eller har du inte ändrat något sedan starten av spreadsheet?
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 18:49   #47
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är ju jäkligt volatilt men än så länge slår du variansen. Får hoppas det håller i sig ett tag, för då kan det bli något riktigt bra av det här! Lägger du spelen på riktigt nu? Hur länge ska du köra experimentet innan du räknar in att resultaten är någorlunda statistiskt säkerställda? Tweakar du fortfarande eller har du inte ändrat något sedan starten av spreadsheet?
Japp, jag lägger spelen på riktigt och kommer att köra experimentet t.o.m. 25 november (totalt 10 veckor).

Jag har inte tweakat något sedan start, förutom att även vara selektiv med loppdistansen vilket jag ändrade ganska omgående efter start.

Vi får se vart detta slutar!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 18:53   #48
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Bollnäs - 21 OKTOBER 2010

FASTA ODDSMARKNADER
Spel bedöms som spelvärda och finns tillgängliga just nu till nedanstående odds. Odds i parantes indikerar minimumodds för att spel fortfarande skall vara spelvärt om odds mot förmodan sjunker.

DD-1
5 CATHRINE SISU - 15x (9.73x) @ Bet365
6 PAIN RICHE - 20x (13.22x) @ Bet365

DD-2
Spel undvikes pga. loppdistansen

RÖRLIGA ODDSMARKNADER (ÖVERVAKNINGSLISTAN)
Spel bedöms som spelvärt om odds är lika med eller högre än minimumodds enligt nedan.

DD-1
Inga spelförslag

DD-2
Spel undvikes pga. loppdistansen

Spreadsheet
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 19:06   #49
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Kalmar - 22 OKTOBER 2010

FASTA ODDSMARKNADER
Spel bedöms som spelvärda och finns tillgängliga just nu till nedanstående odds. Odds i parantes indikerar minimumodds för att spel fortfarande skall vara spelvärt om odds mot förmodan sjunker.

DD-1
2 HENRIK KEMP - 7x (6.37x) @ Ladbrokes
5 SUPERBE AUBIOSE - 10x (8.77x) @ Bet365

DD-2
7 STRONG BOY D.E. - 6.75x (6.29x) @ Ladbrokes

RÖRLIGA ODDSMARKNADER (ÖVERVAKNINGSLISTAN)
Spel bedöms som spelvärt om odds är lika med eller högre än minimumodds enligt nedan.

DD-1
Inga spelförslag

DD-2
1 LIVI BARCELONA - 6.47x
6 BOWLING INFERNO - 8.37x

Spreadsheet
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 14:49   #50
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Skellefteå - 24 OKTOBER 2010

FASTA ODDSMARKNADER
Spel bedöms som spelvärda och finns tillgängliga just nu till nedanstående odds. Odds i parantes indikerar minimumodds för att spel fortfarande skall vara spelvärt om odds mot förmodan sjunker.

DD-1
8 VALUABLE DIAMOND (DE) - 20x (12.98x) @ Bet365/Expekt
9 TAPFER - 5.25x (4.61x) @ Bet365

DD-2
Spel undvikes pga. loppdistansen

RÖRLIGA ODDSMARKNADER (ÖVERVAKNINGSLISTAN)
Spel bedöms som spelvärt om odds är lika med eller högre än minimumodds enligt nedan.

DD-1
2 TAPPER KELLY - 14.7x

DD-2
Spel undvikes pga. loppdistansen

Spreadsheet
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 16:45   #51
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

TAPPER KELLY satt till 25.42x degen på ATG, hoppas någon ryggade!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Andreas B (+1)
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-24, 17:33   #52
 
Lukes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Lund
Inlägg: 84
Sharp$: 2072

Luke Travar
Stats: 90 - 126 - 1
ROI: 125.81%
Vinstprocent: 41.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg
TAPPER KELLY satt till 25.42x degen på ATG, hoppas någon ryggade!
Grattis till den. För min del sabbades hela söndagen av att Tapper Kelly vann, nu blev det bara 5 rätt på V65:an och självklart kryssar man i V6 så gick miste om utdelningen på 5 rätt också.

Ska bli spännande att se resultatet för ditt experiment och vilka slutsatser du kan dra av att analysera det.
Luke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 15:05   #53
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Japp mycket spännande! Jag kör precis samma sak också.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 15:35   #54
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Angående distans har jag följande ROI:

Korta: 190,72 %
Medel: 255,73 %
Långa: 204,52 %

Dock ska tilläggast att det statistiska underlaget är lite väl litet (n=745) och att majoriteten av loppen är av medeldistans. Eftersom mitt app försöker hitta bäst ROI totalt sett så har ju därför de olika vikterna optimerats för just detta (jag använder automatiska vikter) och därmed kommer ju den lopptypen som man har flest av också få högst ROI om man sorterar ut dem.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 15:38   #55
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Filtrerat på starttyp:

Auto: 179,63 %
Volt: 302,98 %

Här är grupperna hyffsat jämnstora, att volt är mycket högre är enligt min teori att favoriterna oftare galopperar bort sig vid volt än auto. Samma sak här dock, siffrorna ska tas med en nypa salt, att ha 300% ROI longterm är inte rimligt.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 16:06   #56
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

LosKrikon intressant!

Några frågor:

1. Har du åtgärdat så att datum som ligger efter i tiden för Lopp X inte inkluderas i rankingsalgoritmen? För det har annars en väldigt står påverkan (åtminstone om man enbart ser till hästens tävlingsresultat)!

2. Jag har noterat att du även spelar "favoriter", dvs. hästar med lågt odds till skillnad från mig som mer eller mindre fokuserar på Outsiders men i vissa fall även mer betrodda om spelvärdet är väkdigt bra. Gäller detta fortfarande eller var det bara förut?

3. Väljer du alltid ut enbart 1 vinnare i ett lopp där du utgår efter förväntad sannolikhet till vinst kontra odds? Dvs. om två hästar är väldigt spelbara så spelas ändå bara 1 häst? Jag förstår om det är så här om man inkluderar många lågoddsare.

Oavsett vad är din ROI extremt bra och till skillnad från mig bör du ha mycket mindre varians då du placerar fler spel till lägre odds. Lägg därtill till att du enbart utgår efter ATG odds och din ROI kommer att öka ännu mer! Om ditt svar på Fråga 1 är att det är åtgärdat är jag mäkta imponerad!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 16:23   #57
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Halmstad - 25 OKTOBER 2010

FASTA ODDSMARKNADER
Spel bedöms som spelvärda och finns tillgängliga just nu till nedanstående odds. Odds i parantes indikerar minimumodds för att spel fortfarande skall vara spelvärt om odds mot förmodan sjunker.

DD-1
4 JOEL CORTINA (DE) - 8.5x (7.06x) @ Expekt
8 MAX PRIX - 50x (15.04x) @ Bet365

DD-2
2 TWIN WINNER - 20x (12.65x) @ Expekt/Ladbrokes
3 BUVISBACK - 12.5x (8.92x) @ Expekt/Ladbrokes

RÖRLIGA ODDSMARKNADER (ÖVERVAKNINGSLISTAN)
Spel bedöms som spelvärt om odds är lika med eller högre än minimumodds enligt nedan.

DD-1
Inga spelförslag

DD-2
4 ORANGUTANG - 14.03x

Spreadsheet
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 16:45   #58
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg
1. Har du åtgärdat så att datum som ligger efter i tiden för Lopp X inte inkluderas i rankingsalgoritmen? För det har annars en väldigt står påverkan (åtminstone om man enbart ser till hästens tävlingsresultat)!
Alla lopp räknas dessvärre, men databasen sträcker sig bara sex veckor tillbaka och ofta har hastarna inte sprungit två gånger inom den tiden. Hästarnas statistik är en av mina huvudvikter.

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg
2. Jag har noterat att du även spelar "favoriter", dvs. hästar med lågt odds till skillnad från mig som mer eller mindre fokuserar på Outsiders men i vissa fall även mer betrodda om spelvärdet är väkdigt bra. Gäller detta fortfarande eller var det bara förut?
Den väljer häst med högst EV, oavsett favorit eller ej. Jag har ingen filtrering på odds för tillfället, men sätter jag ett minimum odds som är högre än favoritoddsen så kan ROIet gå upp lite, men då vinner man i gengäld hälften så ofta och då går variansen i taket. Då väljer jag hellre ofta och lite lägre ROI.

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg
3. Väljer du alltid ut enbart 1 vinnare i ett lopp där du utgår efter förväntad sannolikhet till vinst kontra odds? Dvs. om två hästar är väldigt spelbara så spelas ändå bara 1 häst? Jag förstår om det är så här om man inkluderar många lågoddsare.
Just nu tar den den bästa hästen per lopp ja, oavsett hur "bra" den är, den bästa hästen i ett lopp kan ju ha ett förväntat ROI på bara 105% (allafall i teorin) samtidigt som en annan kan ha 200% i ett annat lopp. Ingen filtrering sker på hur stor edgen måste vara utan den kör en häst i alla lopp och försöker matcha vikterna till så högt ROI som möjligt i genomsnitt.

Jag kommer dock bygga om så att ingen, en eller flera hästar per lopp kan väljas ut, men jag har inte gjort någon analys på hur bra ranksumman måste vara i förhållande till de andra hästarna för att det ska vara lönt.

Dock skulle jag mycket hellre satsa 3*100kr per lopp med 109% i ROI än 1*300kr per lopp med 110% (vilket jag hoppas blir min minsta ROI longterm). För många är det andra alternativet det självklara men för mig är det det första jag vill ha. "Do you see why?" som det brukar heta på 2+2.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 17:06   #59
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard



Dagens för min del just nu. Stor skilnad mot dina. Namnet på hästen i lopp 7 hoppas jag verkligen stämmer

En sak jag noterat är hur ofta jag får utlänska hästar rekomenderade, tyder ju på att de är undervärderade generellt.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 19:05   #60
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Alla lopp räknas dessvärre, men databasen sträcker sig bara sex veckor tillbaka och ofta har hastarna inte sprungit två gånger inom den tiden. Hästarnas statistik är en av mina huvudvikter.
Ok, återkom gärna med nya siffror när detta är åtgärdat då det förmodligen kommer att påverka drastiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Dagens för min del just nu. Stor skilnad mot dina. Namnet på hästen i lopp 7 hoppas jag verkligen stämmer
Stor skillnad tror jag inte att jag skulle kalla det då våra system verkar föreslå vinnare efter olika kriterier. Mina spelförslag ställer sannolikhet till vinst i paritet med erbjudet odds. Om jag t.ex. kör ren rankingsalgoritm i Lopp 7 får jag också fram MAXIMAL VALUE som högst sannolik vinnare, men samtidigt att den inte bedöms spelbar till odds under 4.27x.

I lopp 8 får jag även fram samma vinnare som dig, men även att den inte är spelvärd för odds under 5.46x. Jag har en buffert/marginal på 40% mot "riktig" sannolikhet.

Så helt olika verkar vi inte vara!

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
En sak jag noterat är hur ofta jag får utlänska hästar rekomenderade, tyder ju på att de är undervärderade generellt.
Stämmer väldigt bra att spelarna ofta underskattar utländska hästar. Vilket förmodligen (som Johan Lindvall nämner) beror på bl.a. att prissummorna ofta är lägre i andra länder (så man bör konvertera om i statistiken, vilket jag t.ex. inte har gjort ännu vilket borde optimera), samt att det delvis även till viss del beror på "patriotism" och att gemene man helt enkelt inte har lika bra koll på utländska hästar som inhemska.
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td