Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77
Håller med Billman en mycket bra skriven text!!!
Angående betalningen blir väl med automatik anmälningsförbud för ägarens hästar om man ej betalar fakturorna, och även samma om kusk/tränare ej betalar sina fakturor till ST.
Hur detta missas och speciellt hur det är möjligt att vid kontrollen 2019 åker Steen Morten dit utan förbundetsveterinär och då istället låter Redéns vetrinär göra undersökningen är för mig en gåta. I september i år åker vetrinären från förbundet ut och hittar direkt då dessa ärr. Här ligger det mer än en hund begraven, vem eller vilka ville ej att detta skulle komma fram 2019?
Förstår mig ej på sociala medier, och hur folk kan säga Propulsion är och förblir världens bästa travhäst när han nu bevisligen har tävlat dopad.
|
Ja antingen var han väl inte kompetent nog och läste heller inte på för att förstå sig på det. Eller så ville han inte hitta något.
Att stallet inte tog reda på hur det låg till i den vevan känns extremt osannolikt. Och om de inte gjorde det så var det ett aktivt val för att kunna svära sig fria om det dök upp senare. Redén är en alldeles för ambitiös och nyfiken typ av människa för att bara skita i en sån sak. När han fick grönt ljus från självaste ST andades han väl ut och räknade det som utagerat. Men han är för nyfiken för att inte ta reda på det ändå. Utan att lämna spår efter sig då.
Dopad skulle jag inte kalla hästen, iallafall inte i den normala bemärkelsen. En korrigering de gjorde som råkar vara otillåten för tävling här. Kanske hade de lyckats på "laglig" väg om de jobbat på det. Får vi ju aldrig veta tyvärr.