Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-10-29, 12:28   #316
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 635
Sharp$: 12712
Standard

Citat Maria Croon : Det är inte förbjudet att importera nervsnittade travhästar men däremot att använda hästen i tävling och viss avelsverksamhet.
En het potatis som hamnar i Rede’ns knä.
Undrar hur den här soppan slutar. Rede’n klarar sig nog gissningsvis från allvarligare påföljder. ”Detta hade jag inte en aaaning om” ? Men rent spontant borde väl en rejäl avstängning vara befogad.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 12:52   #317
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Undrar hur den här soppan slutar. Rede’n klarar sig nog gissningsvis från allvarligare påföljder. ”Detta hade jag inte en aaaning om” ? Men rent spontant borde väl en rejäl avstängning vara befogad.
Det blir lite Operation Rimfrost, ta honom rejält i örat och hota
med smisk om det upprepas.

Mvh
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 13:04   #318
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

5 månader och man har inte ens klarat att sätta påföljd för tränaren

Hörde inte riktigt vad de sa fullt ut om det, men de hade alltså rakat hästen och genom det kunde konstatera att ingreppet faktiskt utförts. Har ju aldrig varit tränare eller skötare. Men har man haft en ögonsten i stallet i 5 år kan man väl mer eller mindre varje millimeter på kusen och varför det ena eller andra lilla ärret sitter där?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 13:40   #319
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
5 månader och man har inte ens klarat att sätta påföljd för tränaren
Hade nog sett annorlunda om det varit Alessandro Gocciadoro.

Då hade nog saken varit utagerad dagen efter.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 15:46   #320
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Hade nog sett annorlunda om det varit Alessandro Gocciadoro.

Då hade nog saken varit utagerad dagen efter.
Verkligen.

Gocciadoro fick väl 3 månaders avtängning blixtsnabbt för att en anställd till honom värmt en häst och piskat skiten ur hästen?

Tror inte ens Gocciadoro var på plats på banan när det hände men då gällde tränaransvaret minsann. Är ingen större fan av Gocciadoro men kan inte tänka mig att han heller hade ”uppsåt” att hösten skulle värmas så brutalt?

Alla är inte lika inför lagen. Gillar Reden men han ska självklart inte få slippa tränaransvar i detta ärende.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lobo (+5), Wagner (+5), karpafan (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 16:14   #321
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 434
Sharp$: 1240
Standard

Som sagt så små straff som möjligt. ST skyller mellan raderna på en redan avliden person samt en som avslutat sin tjänst för ngt år sen. Redén kommer få ett bötesbelopp samt en kortare avstängning som kusk, samt det som varit givet sedan början att pengarna ska betalas tillbaka.

Var inne på fiket och hämta räkmackor nyss och då stod två personer som mig veterligen ej är intresserad mer av trav än en Harry Boy och diskutera denna nyhet. Då sa den ena till mig du som kan trav varför är inte alla lika inför lagen. Fråga hur menar du, då nämnde dom en lokal amatörtränare om han gjort detta djurplågeri så skulle han sitta i buren.

Förtroende bland "vanligt folk" är A och O och efter dagens beslut tror jag sorgligt nog inte det är starkare.
Frasse77 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 16:17   #322
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Å ena sidan skulle jag vilja säga att jag är rejält förvånad, men å andra sidan så är jag inte det. Däremot är det en väldigt trist historia för svensk travsport. Skönt att man kommit fram till ett resultat i alla fall och förhoppningsvis så leder det till större noggrannhet vid import av hästar framöver och bättre kontroll av alla inblandade parter.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 16:57   #323
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

10 års totalavstängning för Reden och 10 miljoner i böter är ett passande
straff. Troligen blir det nog tvärtom, då litet som möjligt. Och en liten peng
under bordet som kompensation

Mvh
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 17:07   #324
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5201
Standard

Kanske redan avhandlats i tråden men jag tycker ägaren dessutom ersätta alla oss som spelade vinnaren i Elitloppet. Själv hade jag fått 30 papp om inte Proppen vunnit. Och rimligen har åtgärden spelat in, ingen travhäst går inte ut och vinner elitloppsfinalen efter det försökslopp som Propulsion fick. Inte ens Bold Eagle.

Kom igen nu, Atg, ut med degen bara!
Stankarn är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 17:11   #325
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2439
Standard

Ingenting är över förrän The Fat Lady Sings, som ordspråket förkunnar.
Således; kanske inte så lätt att få tillbaks pengar från Proppens ägare. Han ägs av ett Holländskt Holdingbolag - samma upplägg som Kamprad hade med sitt holländska holdingbolag. Där han stoppade undan mer än 100 miljarder. Ågerup verkar inte vara så betalningsvillig - har ju den största skatteskulden genom tiderna. Och om jag vore ägare till Cokstile skulle jag stämma ägarna på väldigt mycket. Han har ju inte kunnat använda sin Elitloppsvinst som försäljningsargument för aveln i år.

Daniel Redén är ju en stjärna som vi behöver inom sporten och där måste man ge lite smitmån. Fastän han indirket tillhör klantgänget, precis som ST.

Röran kring Freidwall och Sulkysport och ST är intrikat. Mycket politik. Mellby gubben var ju delägare i tidningen och ägde samtidigt Legolas Maltabolag(med 1% skatt och inget tillbaks till sporten). Eftersom han inte undertecknat uppropet så har han väl dragit sig ur. Legolas har ju gått till Pallas som alla kunde begripa(utom Ludde)när man läste deras avsiktsförklaring. Damm och Rodert, ägare till Sulkysport, har ju varit synnerligen aktiva när det gäller tidigare kritik mot ST. Fick plötsligt ett frispel som dom tog. Att en tjänsteman går in och rotar bland journalisters inloggningar är mycket farligt. Inte tu tal om det. Men om en polis går in i sin dator utan auktorisation och glor på än det ena än det andra så är det den enskilde polisen som tas i örat. Polismyndigheten ställs inte till svars för det.

Klart att alla vill att det ska vara en myndighet som har tabbat sig. Det är legio på sociala medier. Och dom ska vara ansvariga för vad dom gjort och inte gjort. Men tränaransvar och ägaransvar gäller också. Och dom skurkarna som sålde den nervsnittade hästen till Reden rökte nog en fet cigarr när pengarna hade kommit in på kontot. Dom höll naturligtvis truten och är väl också en smula skyldiga.

Transparens vill man ju gärna ha, men det blir nog svårt. Alla har sin agenda och mörkningarna haglar. Men hur någon i Redens stall inte såg märkena på framhovarna kommer att förbli en gåta.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 17:24   #326
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Borde vara enkelt att få tillbaka pengarna även om stallet ställer sig på tvären om man är pragmatisk. Fryser alla utbetalningar tills skulden är noll. Enda sättet att eventuellt komma undan då är att lägga ner hela verksamheten. Men det är väl ingen som sagt att de kommer vägra betala heller så det är bara meningslöst resonemang tills man är där.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
karpafan (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 17:44   #327
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 163
Sharp$: 1381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Kanske redan avhandlats i tråden men jag tycker ägaren dessutom ersätta alla oss som spelade vinnaren i Elitloppet. Själv hade jag fått 30 papp om inte Proppen vunnit. Och rimligen har åtgärden spelat in, ingen travhäst går inte ut och vinner elitloppsfinalen efter det försökslopp som Propulsion fick. Inte ens Bold Eagle.

Kom igen nu, Atg, ut med degen bara!
Har sett den här tanken lite överallt och förstår den inte alls. Vi spelare är väl dom enda som inte blivit lurade? Du spelar ju efter premisserna som är när loppet går. Du spelar efter hur en nervsnittad häst gått i tidigare lopp och hur den kommer gå i det här loppet, då också nervsnittad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
satori (+77), Lobo (+5)
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 17:46   #328
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 434
Sharp$: 1240
Standard

Håller med Billman en mycket bra skriven text!!!

Angående betalningen blir väl med automatik anmälningsförbud för ägarens hästar om man ej betalar fakturorna, och även samma om kusk/tränare ej betalar sina fakturor till ST.

Hur detta missas och speciellt hur det är möjligt att vid kontrollen 2019 åker Steen Morten dit utan förbundetsveterinär och då istället låter Redéns vetrinär göra undersökningen är för mig en gåta. I september i år åker vetrinären från förbundet ut och hittar direkt då dessa ärr. Här ligger det mer än en hund begraven, vem eller vilka ville ej att detta skulle komma fram 2019?

Förstår mig ej på sociala medier, och hur folk kan säga Propulsion är och förblir världens bästa travhäst när han nu bevisligen har tävlat dopad.
Frasse77 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 18:32   #329
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Håller med Billman en mycket bra skriven text!!!

Angående betalningen blir väl med automatik anmälningsförbud för ägarens hästar om man ej betalar fakturorna, och även samma om kusk/tränare ej betalar sina fakturor till ST.

Hur detta missas och speciellt hur det är möjligt att vid kontrollen 2019 åker Steen Morten dit utan förbundetsveterinär och då istället låter Redéns vetrinär göra undersökningen är för mig en gåta. I september i år åker vetrinären från förbundet ut och hittar direkt då dessa ärr. Här ligger det mer än en hund begraven, vem eller vilka ville ej att detta skulle komma fram 2019?

Förstår mig ej på sociala medier, och hur folk kan säga Propulsion är och förblir världens bästa travhäst när han nu bevisligen har tävlat dopad.
Ja antingen var han väl inte kompetent nog och läste heller inte på för att förstå sig på det. Eller så ville han inte hitta något.

Att stallet inte tog reda på hur det låg till i den vevan känns extremt osannolikt. Och om de inte gjorde det så var det ett aktivt val för att kunna svära sig fria om det dök upp senare. Redén är en alldeles för ambitiös och nyfiken typ av människa för att bara skita i en sån sak. När han fick grönt ljus från självaste ST andades han väl ut och räknade det som utagerat. Men han är för nyfiken för att inte ta reda på det ändå. Utan att lämna spår efter sig då.

Dopad skulle jag inte kalla hästen, iallafall inte i den normala bemärkelsen. En korrigering de gjorde som råkar vara otillåten för tävling här. Kanske hade de lyckats på "laglig" väg om de jobbat på det. Får vi ju aldrig veta tyvärr.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-29, 18:32   #330
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rrylander Visa inlägg
Har sett den här tanken lite överallt och förstår den inte alls. Vi spelare är väl dom enda som inte blivit lurade? Du spelar ju efter premisserna som är när loppet går. Du spelar efter hur en nervsnittad häst gått i tidigare lopp och hur den kommer gå i det här loppet, då också nervsnittad.
Jaha. Så man borde ha anat att hästen var nervsnittad? Att han inte känner smärtor som andra, osnittade hästar, oavsett om det är träning eller tävling?

Tja, så kan man ju också tycka.

Men då borde man som spelare inte vara kritisk mot behandling med vare sig kobolt eller anabola. ”-För det syns ju på tidigare prestationer att den är helt okänslig för mjölksyra och smärtan när det börjar ta emot”.

Sure, ATG kanske kan föra in ytterligare ett attributfält i startlistan?

AK - arsenik
SD - snittad
BD - Erytropoetin (bloddopad)
GF - grisfösare

....

Så slipper vi gissa oss till vilka starthästar som kommer att klara av att springa både i tredje och fjärdespår ett helt lopp. För att ett par timmar gå ut och stöds av världseliten, från sämsta utgångsläget, helt oberörd.

Senast redigerad av Stankarn den 2020-10-29 klockan 18:33.
Stankarn är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td