Mina drag för omgången:
Spikarna
Avd1) 4 Royce Rolls jänkarbiken åker på , spår 4 och Bg kör till spets resolut. Över kort distans på Speedwaybanan Jägersro med ”nerförsbacke” på upploppet så leder man runt om.
Avd5) 5 Ingo var bra i comebacken senast och även här står spets utskrivet i programmet. Står ruskigt bra inne i klassen och Christoffer Erikssons stallform är god. Dagens bästa spik!
Låset
Jag låser sista avdelningen på tre hästar.
6 Cyber Lane Spetsar och är hästen att slå från ledning. Very kronos måste slå Cyber från dödens om han ska vinna. Problemet är att Very bjuder in speedkulor i matchen om han skulle göra en fantomprestation från dödens...
Är Very så bra idag vinner varken Cyber eller Very idag. Diss på 7 som flera experter lyfter fram idag.
Då garderar jag hellre Cyber med de speedigaste motbuden:
5 Money Viking som gillar den längre distansen och avslutar sylvasst öber ett upplopp. Egentligen är nog loppet stängt på 5,6 men jag skulle gråta ommjag sprack på min favorithäst Wild Love.
12 Wild Love har gång på gång gjort fantastiska lopp .Loppet är ganska ihåligt och skulle 5 & 6 köra slut på varandra så räknas givetvis även Wild Love med vinstchans idag.
Jag låser sista på 5,6,12 och kommer av hela mitt hjärta heja på Wild Love !
Skrällar jag inte vill spricka på:
Avd2)
11 Velegance drogs sist i sista sväng senast men avslutade storstilat
Avd3)
1 Staro Leonardo är väl i grunden bästa hästen i loppet? Men Jockes Stallform och lite flyt med att komma ut från innerspåret så kan det gå vägen trots trolig nåmissad ledning.
Avd4)
alla singelprocentare.. för mig dagens skrällopp nr1 och jag heltäcker.
Avd6) finns några godbitar bakom favoritduon 15 Indras Secret och 13 Dortmund.
3 Isco Boko,
5 Digital Crunch,
11 Infinitus och
12 Euskara är alla hästar jag absolut vill ha med på kupongen.
lycka till med spelbesluten i eftermiddag