Visa ett inlägg
Gammal 2020-11-01, 03:39   #3
Basse
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Tipsen från banprogrammet för de som vill ha lite läsning:


Oscar Berglund med topphästar inom GS75

När Östersundtravet arrangerar en GS75-omgång under söndagen är det spännande lopp med gott om fina hästar i startfälten.

En som har det väl förspänt på förhand är hemmatränaren Oscar Berglund, som har ett flertal goda vinstchanser under dagen. I GS75-inledningen tror jag hårt på hans tyskeBold Heuvelland som övertygat stort i två mycket lätta segrar. Denne Ready Cash-valack verkar vara stabil, har vunnit ”okörd” i sina startar i Sverige, står billigt inne i klassen och trots bakspår tror jag att Magnus A Djuse bara rundar till seger. Omgångens bästa singelstreck!

Naheed i GS75-4 är en annan tysk som övertygat hos Oscar Berglund, men inom V75 senast blev han väl framåt och när Magnus begärde lite av honom på upploppet blev det galopp. Det senare berodde också på att han vrickade sig i den vevan. Muscle Hill-hingsten har toppchans, men möter en riktigt stark och rejäl Robert Bergh-tränad hingst i Brunello Hall. De båda är verkligen vassa för klassen och jag tror att det blir en spännande strid dem emellan.

Berglunds Shocking Superman i GS75-6 var aktuell inför elitloppet i våras men slutade upp med att fungera fullt ut och har nu fått trimma hemma sedan i juli. Orlando Vici-sonen är sannolikt bra direkt i återkomsten, men det är tufft att ta begära att han skall in 40 meter på ”Bergharns” Dollar Hornline. *** edit Dollar Hornline Struken

GS75-omgångens andra spik som jag tagit ut är lite mera chansartad, men om den Öystein Tjomsland-tränade 3-års- hingsten Frivoll Galilei springer ned mot de 1.26 som han gick i september full väg blir han svårnådd från ledningen. Ledaren i körsvenschampionatet Ulf Ohlsson sitter i vagnen och ekipaget har ett fint utgångläge i GS75-2!

I sprinterloppet därefter går tipset till 3-årige Trumpie som gick starkt senast på Solvalla och Nicklas Westerholms valack har ett toppspår bakom bilen. Turmalin Yankee ser fin ut och passas emot, liksom Maharajah-sonen Art Brown.

GS75-5 är ett vidöppet lopp för hög klass bland kallbloden. Månremus gillar jag och Magnus A Djuse får tipset, men spår 11 är ju inte det roligaste och det kan skrälla till här.

I stoloppet som avslutar tillställningen har de som tjänat mest pengar i So Gå Kleopatra och Zooropa fått perfekta utgångslägen och räknas, men flera tycker nog att de har bra hästar att köra med här så det kan gå undan inlednings- vis. Zooropa tror jag klart mest på, med Mats E. Djuse i sulkyn men ingen i fältet radar upp ett segrarna och utgångens känns oviss på förhand. ”
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat