Visa ett inlägg
Gammal 2020-11-06, 23:27   #2177
Tord
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Sorry för offtopic


Citat:
Ursprungligen postat av powerplay Visa inlägg
Stämmer ! Jag kör 32-bitsversionen av Win 7. Ska förresten testa Dosbox och se vad skillnaderna blir

Du skrev att det inte hände nåt när du reducerade mer än 12 - 4. !
Beror på att Eurotips använder en logisk reducering (inom helgarderade U-matcher) som det står.
Har du bara 4 U-matcher och vill ha rader vid 1-Utips finns bara 3 gard.matcher kvar för programmet att "jobba" med.
3 stycken X2-matcher kan direktreduceras automatiskt till X2X och 2X2 (eller motsv.) vilkdet är max för 3 matcher med 12-garanti.
Sen är det stopp. Eurotips-programmet kan inte göra några ytterligare beräkningar för att eventuellt ta bort fler rader här. Är inte programmerat för detta.

Det krävs fler helg. U-matcher och låg "tyngdpunkt". Då kan denna "direktmetod" användas ända ned till 10- 64.
"R" funktionen för mat. halvg. kan i och för sig kombineras. Den funkar ju på samma sätt.
I Dosbox förresten så är programmet inställt ganska lågt antal cycles (minns inte vad grundinställningen är) men jag har ändrat detta i
c:\Users\Hired Merc\AppData\Local\DOSBox\dosbox-0.74-3.conf

Fetstilta är ändrat/tillagt
[cpu]
core=auto
cputype=auto
cycles=20000
cycleup=10
cycledown=20

samt

[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
# You can put your MOUNT lines here.
Mount C C:\Dosprogs
C:\


Jag antar att du Powerplay kan detta då du kan lite programmering. Du gjorde ju scriptet när jag skulle föra över NSABs system till WinGar
Var väldigt tacksam för det annars hade jag väl hållit på än i dag haha

@BrakZen
En annan sak jag inte gillar är att 13 chanserna högst upp blir 50% medan vid 1 U bara 12,5% på det system jag gjorde. man skulle säkert kunna få ner priset mer i programmet

Senast redigerad av Tord den 2020-11-06 klockan 23:41.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat