Blir bara spikförslag från Daniel Berglund p.g.a semester:
"En sedan länge planerad ledighet, som var tänkt att sammanfalla med V75 på Bjerke, gör att det tyvärr inte kommer någon V75-krönika den här fredagen. Vilket givetvis var dåligt tajmat med tanke på den stora jackpotten. Jag ska däremot spela mina andelsspel som vanligt och tänker hårdstudera loppen från nu fram till spelstopp.
Mycket jobb kvar att göra alltså, men än så länge är 5 Van Gogh Z.S. (V75-7) mitt bästa förslag till singelstreck i omgången. Han ser ut att vara kraftigt uppåt i form för dagen och bör ha stor spetschans från ett perfekt startspår. När värsta motbudet Global Winner riskerar strul från sitt innerspår blir Robert Berghs favorit svårstoppad.
Med spik på en klar favorit så behövs det skrällar för hög utdelning och då varnar jag för 13 Remarkable Feet i V75-4. Jag träffade Jörgen Westholm i veckan och han var mycket nöjd med hur hästen kändes senast och trodde på en stark insats den här gången. Dessutom skulle han troligen lägga på samma norska huvudlag som Sir Henry P.Hill skrällvann med i lördags och femåringen har vunnit två V75-lopp med skor tidigare i år. En spännande tvåprocentare med Erik Adielsson i sulkyn! Lycka till med V75 så är jag tillbaka med en spelkrönika till V86 på onsdag."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|