Visa ett inlägg
Gammal 2020-11-14, 12:18   #46
mackpeter

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Idag skall sjurättspotten dela på 27 extra miljoner från förra veckan. Bolagssystemet var kvar efter de tre första avdelningarna och klarade Sir Henry P.Hill. Nu försöker vi få del i den jackpoten.

1) 3,5,6,10 r11-1 (om 6 haft en annan kusk skulle jag spika 6, som från springspår kan ta ledningen. Hästen har stor möjlighet att räcka därifrån. Trots kusken rankas ekipaget etta. Men han skall garderas. 10 är favorit på senaste insatsen mot treåriga kamrater. Gången innan var han inte imponerande i Breeders Crown kvalet. 3 kan ta ledningen om 6 felbedömer starten. 5 visar uppåtform)

2) 1,7,11 r3-2 (springspårshästen 7 med Örjan kan ta ledningen. Men 1 med rutinerade Lennartsson kan svara. Då bäddar det för något osäkre favoriten 11)

3) 1,4,5,11 r8-10 (dagens största favorit 4 sjunker från 77 ner mot 70 %. Han körs mot ledningen men kan få svar av 1. 4 har fått ett par tuffa lopp med SM och dödens senast mot Cyber Lane. 5 såg bättre ut än någonsin hermetiskt instängd bakom en galopperande häst och en ogenomtränglig mur runt sig. Streckprocenten har stigit från 6 till över 10 %. 11 kom senast med en raketspurt och får bli mitt lyxkryss)

4) 1,5,6,7 r13-4 (Björn tror han vinner med 7, som kommer med två raka vinster. Lennartsson leder länge med 1. Bergh kör själv favoritstreckade - jämte 7 - 5 Vikens Dome. Jag tror att stallkamraten 6 är lika bra och endast streckad till 7 %)

5) 1,2,4,5,7 r10-11 (svår silverdivision, där Örjan med 1 kan hålla ledningen. Dock risk att hästen blir het. 3 är startsnabb men släpper nog till stallkamraten 2 med bättre dagsform. 4 vann från dödens senast. 5 är bättre på medeldistans men kan vinna vid överpace. 7 är en häst jag gillar och är bättre än raden)

6) 1,2,3 r8-6 (1 hade vid bättre placering senast fått för mycket pengar för att få vara med här. Han är matchad för detta lopp och kan leda hela vägen med Lennartsson. 2 och 3 är värst emot)

7) 5 r2-1 (Bergh kör till ledningen med favoriten 5 och vinner. Spik)

Kostar 1440 kronor. Det är i sjurättspotten jackpoten skall fördelas)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat